استاندار گیلان بیش از این تالش را معطل نکند

انتصاب فرماندار بومی و با تجربه پاسخی است به مطالبه عمومی جامعه و شاید جبران همه نکرده های دولت انقلابی در تالش!

استاندار گیلان بهتر است با توجه به انباشت مطالبات و وعده های بی حاصل دولتمردان در شهرستان تالش با انتصاب فرامرز مرجانی به عنوان فرماندار بومی و دارای تجربه اعتماد عمومی مردم را احیا و سایه تبعیض شرق بر غرب گیلان را بشکند.

به گزارش تالشان نیوز در روزهای گذشته موج دیگری از انتصابات در استان گیلان در همه سطوح از معاونت استانداری تا مدیران کل و فرمانداران و بخشداران به جریان افتاده است .

شهرستان تالش نیز یکی از شهرستان هاییست که با توجه به گذشت حدود سه ماه از تودیع کیا عاشوری فرماندار سابق و انتصاب فرامرز مرجانی به عنوان سرپرست فرمانداری در انتظار تعیین تکلیف حوزه ی سیاسی خود میباشد.

گذشته از انکه حوزه ی سیاسی شهرستان تالش از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ثبات چندانی نداشته و تاکنون دو فرماندار و یک سرپرست را در طول دوسال گذشته از عمر دولت ، به خود دیده است ؛

بلکه بی ثباتی جایگاه ها و تغییرات مدیریتی پی در پی در سایر دستگاه های اجرایی شهرستان نیز به طور مشهود قابل مشاهدست تا جایی که این روزها تالش را به شهر سرپرست ها معرفی میکنند.

با این حال که حوزه ی سیاسی در شهرستان تالش در طول عمر دولت سیزدهم با چالش های زیادی مواجه نبوده اما همواره تالش کانون تنش های خودساخته و تاحدودی تعمدی از سوی برخی عناصر شهرستانی و مسئولین رده بالای استانی بوده است که حاصلش عملکرد ضعیف دولت و نارضایتی عمومی مردم و حتی سرافکندگی هواداران و حامیان دولت در شهرستان میباشد.

مواجهه و مقابله کیا عاشوری فرماندار سابق تالش با زیاده خواهی های گروه های سیاسی به اصطلاح حامی دولت و باج خواهی برخی عناصر ، یکی از ان دست موارد بود که به دلیل حمایت برخی مدیران کل استانی از این باج خواهی ها ، به حوزه ی سیاسی شهرستان آسیب وارد کرد و در نهایت به حملات و باج خواهی رسانه های حامی دولت علیه حتی فرماندار تالش و دولت مطلوب خود ختم شد!

این مواجهه و یک بام و دوهوای حوزه ی سیاسی استان عملا شهرستان تالش را به حال خود رها کرد تا جایی که حتی استاندار گیلان دیگر حاضر نشد به تالش بیاید ولی در تمام مراسمات شرق گیلان از مجالس ترحیم تا یادواره ی شهدا تا بازدید از پروژه های عمرانی را به شرق گیلان معطوف ساخت تا بدین ترتیب فرضیه استان گیلان منهای تالش و تبعیض شرق بر غرب گیلان را در اذهان عمومی جامعه تثبیت کند.

اما دوران سرپرستی فرامرز مرجانی سرپرست فعلی فرمانداری تالش در طول سه ماهه گذشته چهره ی دیگری از دولت مردمی مدنظر دولت سیزدهم را ارائه کرده است.

با اینکه مرجانی سالها قبل ، خارج از مجموعه وزارت کشور وارد حوزه ی سیاسی شده است اما عملکرد کوتاه او در سمت سرپرست فرمانداری نشان از ان دارد توانسته با استفاده از تجارب سالها کار در حوزه ی سیاسی از بخشداری پره سر تا بخشداری رودبار از اداره ی سیاسی فرمانداری رشت تا معاونت سیاسی فرمانداری تالش ، حوزه سیاسی شهرستان را با پختگی به ارامش خوبی برساند.

دوره ی کوتاه حضور او به عنوان سرپرست فرمانداری تالش با چالش های قابل توجهی همراه بوده است که رد پای تجربه فرامرز مرجانی در حل و فصل آن و حفظ ارامش شهرستان در ان دیده میشود .

بومی بودن و شناخت از نقاط قوت و ضعف منطقه یکی دیگر از ویژگی هاییست فرامرز مرجانی در طول مدت اخیر توانسته به درستی از ان بهره مند گردد .

بازدیدهای میدانی ، مواجه صمیمی با مردم ، گفتگو به زبان محلی منطقه ، ارتباط گیری ساده و راحت و شناخت از متنفذین جامعه تشخیص درست ظرفیت افراد از ویژگی های فردی فرامرز مرجانی محسوب میشود که توانسته به وی در جهت جلب رضایت کلی در طول زمان کوتاه سرپرستی او  کمک کند.

در کنار ویژگی های اشاره شده ، ایجاد همگرایی ، همسویی و همراه ساختن مجموعه و کارمندان فرمانداری ، پرسنل بخشداری ها و همچنین حمایت بخشداران و معاونت های فرمانداری تالش در جهت ایجاد ارامش در حوزه سیاسی و پیشبرد اهداف دولت در راستای حل مشکلات مردم را بتوان بزرگترین شاخصه ارزیابی فرامرز مرجانی در جایگاه سرپرست فرمانداری تالش قلمداد کرد.

با تمام این اوصاف حال که تصمیم گیری در خصوص حوزه ی سیاسی تالش ، روی میز اقای استاندار قرار دارد پیشنهاد میگردد نماینده ی عالی دولت در استان گیلان با لحاظ ارزیابی های درست و نه گزارش های واهی گروه های فشار که در بین مردم از هیچ ارزش و جایگاهی برخوردار نیستند ، در انتصاب فرامرز مرجانی به عنوان فرماندار بومی که تجربه لازم برای قبول این مسئولیت دارد درنگ نکند.

تا شاید عملکرد مثبت وی همچون طول دوران سرپرستی ایشان بتواند جبران نکرده های دولت سیزدهم در طول دو سال اخیر در تالش باشد و با اتکا به ظرفیت بومی بودن اعتماد عمومی جامعه و امید مردم را بازگرداند.