پیرو سخنان رهبر انقلاب

انتخابات تالش در عرض جمهوری اسلامی در طول کمپانی های صهیونیست ! آب سرد هیات نظارت ، بر تنور بی بخار انتخابات تالش 

از رد صلاحیت های گسترده ی کاندیداهای انتخابات در حوزه انتخابیه تالش که هر کدام با احراز صلاحیت حاکمیت در جایگاه های حساس حکومت خدمت کرده و میکنند چنین بر میاید که هیات نظارت بر انتخابات نه تنها به دنبال مشارکت مردم نیست بلکه به سبب سلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی به گفته فرمایشات رهبر انقلاب در زمین اسرائیل و کمپانی های صهیونیست نقش ایفا کردند.

 

به گزارش تالشان نیوز روز جمعه نتایج صلاحیت های داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر اعلام شد و ۵ کاندیدای سرشناس که هر یک دارای مسئولیت های مختلف در بدنه دولت و حاکمیت بودند رد صلاحیت شدند.

انتخابات تالش به سبب ویژگی های خاص خود یکی از حوزه های انتخابی ای محسوب میشود که تب داغ فضای انتخاباتی اش در ادوار گذشته در سطح استان کم نظیر بوده است.

اما به فراخور فضای غالب در جامعه پس از مشکلات معیشتی و اعتراضات سراسری و حوادث تلخ سالهای اخیر از شور و نشاط سابق خود فاصله بسیاری گرفته است.

با تمام این اوصاف هر چند با تاخیر اما همه نگاه ها در تالش ماسال و رضوانشهر به روز ۱۵ دی معطوف شد تا با اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها ارایش سیاسی انتخاباتی در منطقه شکل بگیرد.

اما در اقدامی عجیب ۵ کاندیدای اصلی انتخابات حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر که هم از تجربه و سابقه و حسن شهرت خوبی برخوردار بودند و هم از نظر اقبال عمومی دارای پایگاه اجتماعی بودند رد صلاحیت شدند.

هیات نظارت بر انتخابات در حالی آقایان علی فتح الهی احسن الله رادمهر محمود شکری و صادق نبوی را رد صلاحیت کرده است که هر یک از این اشخاص به فراخور زمان و مناسبات شغلی خود در با احراز صلاحیت از سوی حاکمیت در جایگاه های حساس دولتی و حکومتی خدمت کرده اند و حال رد صلاحیتشان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شائبه های فراوانی را در اذهان عمومی نسبت به انتخابات آتی ایجاد کرده است.

به طور مثال چطور میشود حاکمیت به دست صادق نبوی قاضی فعلی دادگستری تهران قلم قضاوت را میسپارد و سپس همان حاکمیت به وی میگوید شما صلاحیت ندارید ؟

محمود شکری دیگر کاندیدای انتخابات حوزه تالش در حالی رد صلاحیت شده است که وی دو دوره سابقه تایید صلاحیت و حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد و در حال حاضر نیز مستشار دیوان عدالت اداریست !

دیگر رد صلاحیتی حوزه انتخابیه تالش علی فتح الهی فرماندار و رییس شورای تامین سه شهرستان بزرگ استان گیلان است جای سوال انجاست چطور میشود فردی با این سابقه و تربیت شده خود حاکمیت صلاحیتش رد میشود و یا بالعکس حاکمیت چطور به فردی که صلاحیت ندارد در طول یک دهه اخیر سه جایگاه حساس استان را به وی سپرده است.

احسن الله رادمهر نیز مشابه کاندیداهای مذکور در حالی که تجربه حضور و تایید صلاحیت در دو دور انتخابات تالش و همچنین هلدینگ های بزرگ اقتصادی دولتی و خصوصی کشور را در کارنامه دارد از گزند نگاه دوگانه هیات نظارت در امان نماند .

یاسر اسلامدوست دیگر کاندیدایی است که حضورش میتوانست به سبب حسن شهرت پدر و جوانی وی انتخابات تالش را رونق جدی ببخشد و زمینه حضور بخشی از فعالین سیاسی منطقه را فراهم کند که وی نیز از نگاه تنگ نظرانه هیات نظارت نتوانست عبور کند.

با انالیز ترکیب تایید صلاحیت شدگان و رد صلاحیت شدگان داوطلبان حوزه انتخابیه تالش نمیتوان هیچ شاخص مشخصی را در دلایل اعلام نظر هیات نظارت ارزیابی کرد جز انکه هیات نظارت به سبب سلب مشارکت حداکثری و عمومی مردم پیرو فرمایش رهبر انقلاب به خواسته یا ناخواسته هم راستا و در طول سیاست کمپانی های صهیونیست ها قرار گرفته است.

به هر ترتیب عملکرد هیات نظارت به مثابه ریختن آب سردی ، بر تنور بی بخار انتخابات تالش بود که امید است شورای نگهبان در بازنگری روند صلاحیت ها قصور هیات نظارت بر انتخابات را که در تقابل با سخنان رهبر انقلاب بوده است جبران کند و زمینه مشارکت حداکثری را فراهم اورد.