یادداشت مدیرمسئول در نقد بیانیه عبداله حسین پور عضو شورای شهر تالش

آقای عبداله حسین پور میل آغاردان خلخالی با مردم تالش چند چند هستید ؟ حق دارید گنجشک‌ را جای طوطی جا بزنید چون مردم تالش فراموشکارند !

برای مردم از نتیجه ماموریت ۱۶ ساله خود جهت آبادانی و توسعه و وحدت و یا ویرانی و عقب افتادگی در شهر تالش بگویید ؟ کدام یک دستاورد حضور شما در شورای شهر تالش بوده است ؟

به گزارش تالشان نیوز عبداله حسین پور میل آغاردانی خلخالی عضو با سابقه ی شورای شهر تالش که تجربه ی حضور در پارلمان شهری تالش را از دور سوم شورای شهر تا کنون در کارنامه خود دارد در توضیح حواشی انتخاب شهردار منتخب تالش بیانیه ای را در فضای مجازی منتشر نموده است .

حسین پور بیانیه خود را که در ایام عید غدیر منتشر کرده ، با فرازی از سخنان امیر مومنان در نهج البلاغه آغاز کرده و عنوان داشته : نشانه ایمان،این است که راستگویی را هرچند به زیان تو باشد بر دروغگویی گرچه به سود تو باشد ترجیح دهی .

عضو شورای شهر تالش در حالی سخنان خود را با این مقدمه آغاز نموده که با مطالعه ادامه بیانیه نه تنها از سخنان وی راستگویی که اشاره شده نشانه ایمان است استنباط نمیشود بلکه بیشتر به ذهن هر خواننده ای فراموشی برخی حوادث نه چندان دور از نظر این عضو با سابقه شورا را تداعی میکند !

عبدالله حسین پور که در جریان انتخاب شهردار تالش از حامیان جناب مهندس محمدپور شهردار اسبق تالش بود در بیانیه خود به شرح دلایل این انتخاب پرداخته و اظهار داشته : “بدلیل سوابق کاری ۲۰ ساله و دارا بودن تجارب و دانش و تخصص لازم در حوزه ی مدیریت شهری تصمیم به انتخاب اقای مهندس محمد پور گرفته “

این در حالیست که سال گذشته در جریان انتخاب شهردار تالش عبداله حسین پور از میان مهندس حسن محمدپور و علی اعلایی خلخالی ، حاضر به رای به مهندس محمدپوری که در بیانیه خود به سوابق بیست ساله وی اشاره داشته نشد و در کنار وحید یوسف زاده به اقای علی اعلایی رای داد !!!

با توجه به بیانیه مورد اشاره و پنهان شدن عبداله حسین پور پشت مهندس محمدپور سوالی که پیش میاید اینست چه شاخصی در انتخاب عبداله حسین پور از بین مهندس محمدپور و علی اعلایی خلخالی موثر بود که موجب رای به علی اعلایی توسط عبداله حسین پور شد ؟ شاید خلخالی بودن !

برخورد دوگانه عبداله حسین پور با مهندس محمدپور که این روزها برای توجیه رفتار خود در شورای شهر از وی هزینه میکند تنها به سال گذشته برنمیگردد بلکه عبداله حسین پور در سال ۹۶ یکی از اعضای اصلی پیگیر کننده استیضاح و برکناری حسن محمدپور در زمانی که بر مسند شهرداری تالش قرار داشت بود .

تا حتی اواخر دوران شهرداری حسن محمدپور به یمن اصرار اقای حسین پور و دیگر اعضای شورا به جنجال و حاشیه کشیده شد و حتی در مقطعی در کنار مهندس محمدپور سرپرست دیگری نیز انتخاب شد.

همه این حواشی توسط اقای حسین پور و همکارانش تنها کمتر از دو ماه مانده به پایان دوران شهرداری مهندس محمدپور اتفاق افتاد .

حال سوال اینجاست حسن محمدپوری آقای حسین پور در بیانیه خود از آن متخصص با سابقه بیست ساله مثال میزند و راستگویی را نشانه ایمان میپندارد ایا با حسن محمدپوری که سال گذشته به ایشان رای ندادند و سال ۹۶ در یک ماه مانده به اتمام دوران ماموریت شهرداری ، پاشنه در اتاقش را میخواستند از جا بکنند تفاوت دارد ؟

عبداله حسین پور همچنین در این بیانیه معیار خود برای انتخاب شهردار را تخصص در حوزه مدیریت شهری عنوان داشته و از عدم انتخاب داوود قوی پنجه و عدم امضای صورت جلسه انتخاب شهردار دفاع کرده است در حالی که سال گذشته در پی حواشی به وجود آمده در روند انتخاب شهردار تالش ، وی دکتر بهروز علی بابایی عضو دیگر شورای شهر تالش را به عنوان شهردار انتخاب نمود !

حال سوال اینجاست عبداله حسین پور در بهروز علی بابایی با مدرک دکترای حقوق بین الملل به عنوان عضو شورای شهر که همواره در جلسات شورای شهر در نقطه مقابل وی قرار داشته ، چه تخصص در امور شهری دیده بود که حاضر به این شد به ایشان به عنوان شهردار تالش رای دهد !

لازم به ذکر است پس از رای حسین پور به بهروز علی بابایی بود که عبداله حسین پور با رای علی بابایی و خودش و دو عضو دیگر به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ انتخاب شد .

سوالی که پیش میاید این است آیا انتخاب بهروز علی بابایی به عنوان شهردار و رای عبداله حسین پور به ایشان و انتخاب حسین پور به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ ارتباطی با یکدیگر ندارند ؟

به نظر میرسد متر و معیار تخصص مدنظر عبداله حسین پور به صورت رندمی بر حسب منافع عمومی مورد نظر ایشان ! در زمان های حاص به کار گرفته میشود .

همانطور که از برخی محافل شورای شهر چنین برآمد که عبداله حسین پور بیشتر از انکه برای شهردار شدن حسن محمدپور در دوره جدید تلاش کند بلکه به دنبال اماده سازی ترکیب شورا برای کسب کرسی ریاست شورای شهر بوده است !

البته هنوز معلوم نیست که آقای حسین پور که به دنبال فردی متخصص و با سابقه مدیریت شهریست چرا در طول مدیریت هوشنگ عباسقلی زاده در شهرداری تالش همواره از مخالفینش بود و پای ثابت استیضاح شهردارانی چون جعفر نخستین و حسن محمدپور قرار داشت ؟

احتمالا تعریف تخصص از نگاه عبداله حسین پور با نگاه عموم تفاوت دارد.

در بخش پایانی بیانیه عبداله حسین پور به مغایرت های قانونی جلسه انتخاب شهردار اشاره شده است .

احتمالا مغایرت های قانونی اشاره شده توسط عبداله حسین پور به موضوع سلب عضویت بهروز علی بابایی برمیگردد .که از نظر وی چون جلسه انتخاب شهردار با حضور بهروز علی بابایی برگزار شده است بنابراین جلسه انتخاب شهردار دارای وجاهت قانونی نمیباشد و از امضای صورت جلسه انتخاب شهردار امتناع نموده است .

باید خاطر نشان کرد عبداله حسین پور همان عبداله حسین پوری است که به دنبال معیارهایی چون سابقه و تخصص در مدیریت شهری به اقای علی بابایی برای شهرداری تالش رای داده حال چون بهروز علی بابایی در جلسه حضور داشته ،جلسه را مغایر قوانین تشخیص داده است !

گفتنیست که موضوع سلب عضویت علی بابایی به دلیل اعتراض ایشان به مراجع قانونی تاکنون اجرایی نشده است و موضوع مغایرت های قانونی مورد اشاره عبداله حسین پور کاملا نامربوط میباشد

تناقص رفتار و گفتار این عضو شورای شهر تالش در طول این سالها مثوی هفتاد منیست که همواره از نظر ها به دور مانده است .

در پایان با این حجم از تناقضات در رفتار عبداله حسین پور تنها میتوان پرسید آقای حسین پور میل آغاردان خلخالی با مردم تالش چند چند هستید ؟ حق دارید گنجشک‌ را جای طوطی جا بزنید چون مردم تالش فراموشکارند !

برای مردم از نتیجه ماموریت ۱۶ ساله خود جهت آبادانی و توسعه و وحدت و یا ویرانی و عقب افتادگی و نفاق در شهر تالش بگویید ؟ کدام یک دستاورد حضور شما در شورای شهر تالش بوده است ؟