معاون وزیر بهداشت:

پروژه های سلامت‌محور تالش، نوید بخش اقدامات مثمرثمر و عام المنفعه است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتقای زیرساخت‌های تالش، گفت: پزشکان متخصص و بومی در تالش یک نعمت بزرگی است که باید آن را غنیمت شمرد.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر ابوالفضل باقری فرد- معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در جریان بازدید از بیمارستان شهید نورانی تالش با حضور در نشستی که در دفتر ریاست این بیمارستان برگزار شد،  با ابراز خرسندی از اقدامات زیرساختی در این قطب درمانی، اظهار کرد: پروژه های عمرانی نظام سلامت که در تالش انجام و آغاز شده، نوید بخش اقدامات مثمرثمر و عام المنفعه است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات قابل توجهی در ارتقای سطح بهداشت و درمان تالش انجام داده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه، وزارت بهداشت آماده مساعدت با بخش درمان در بیمارستان‌های دولتی به ویژه در مناطق کم برخوردار است، گفت: توجه به بخش بهداشت و درمان مناطق کمتر توسعه یافته یک رویکرد محوری در وزارت بهداشت است.

دکتر باقری فرد منابع ارزشمند سرمایه انسانی در نظام سلامت تالش را منحصربفرد توصیف کرد و گفت: وجود پزشکان متخصص و بومی در تالش یک نعمت بزرگی است که باید آن را غنیمت شمرد.

دکتر محمد تقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از زحمات و حمایت‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اظهار کرد: بسیاری از امورات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حمایت‌های ویژه معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام می‌شود که یکی از نمونه‌های آن برگزاری آزمون برد تخصصی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در گیلان است.

وی با بیان اینکه تالش یکی از قطب‌های درمانی استان گیلان است که خدمات منحصربه‌فردی به مردم ارایه می‌کند، افزود: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته لازم است در بخش تامین نیروی متخصص و امکانات، مساعدت های بیشتری صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وجه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وزارت بهداشت، وعده انجام شدنی و تلاش برای تحقق آن است که نمونه آن MRI است.

دکتر آشوبی همچنین از ارتقای درجه اعتبار بخشی بیمارستان  شهید نورانی تالش خبر داد و آن را ناشی از تلاش‌های کادر درمان و اجرایی آن برشمرد.

مهندس فرامرز مرجانی، سرپرست فرمانداری تالش هم در این نشست اظهار کرد: تالش بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که توجه به زیرساخت‌های آن لازم و ضروری است.

سرپرست فرمانداری تالش گفت: اقدامات صورت گرفته در بیمارستان تالش مثبت است، اما کافی نیست و مستلزم توجه بیش از پیش است.

پایان پیام/