توهین کور به مشاور رییس جمهور در امور اهل تسنن و اقوام و مذاهب در یکی از رسانه های تالش

انتقاد از مسئولین با انگیزه های مذهبی یا ایجاد فرصتی برای باج خواهی؟

دستگاه های امنیتی سکوت خود را در برابر ریشه دوانی جریان انحرافی اختلاف افکن وحدت منطقه خواهند شکست یا چراغ سبزی به ادامه این لجن پراکنی ها نشان خواهند داد ؟

به گزارش تالشان نیوز ، یکی از پایگاه های خبری در سطح شهرستان با انتشار مطلبی توهین امیز به یکی از مقامات کشور حاشیه ساز شد .

این پایگاه خبری در واکنش به دیدار یکی از مسئولین شهرستان تالش با ماموستا کریمی مشاور رییس جمهور در امور اهل تسنن اقوام و اقلیت های مذهبی از جملات سخیف و توهین امیزی استفاده کرد.

این پایگاه خبری که در تالش فعالیت دارد و گردانندگان ان به فاکتور از برخی مسائل به اغراض شخصی در برخورد با مدیران شهرستانی که با ان ها همسو نیستند شهره است و منصوب به یک جریان فکری اقلیت میباشد دیدار این مسئول شهرستانی با این چهره ی حاضر در بدنه دولت را ” بی ربط و اقدامی کاملا نمایشی ” خطاب کرده و در توصیف پست مشاور اهل تسنن رییس جمهور مینویسد :

” اینگونه مشاوران بیشتر جنبه تزئینی داشته و از آنان آبی برای کسی گرم نمی شود،زیرا عملا نقش تعیین کننده و اختیاراتی در دولت ها ندارند”

این پایگاه خبری در حالی از جایگاه ماموستا کریمی به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور به واژه ی تزیینی یاد کرده است که باید خاطر نشان کرد ماموستا کریمی که سابقه ۵ سال فرمانداری شهرستان دیوان دره را در کارنامه دارد در طول اعتراضات اخیر با دستور مستقیم رییس جمهور و نهادهای امنیتی ماموریت حضور در کردستان و در منزل خانواده مهسا امینی را داشت تا به برقراری ارامش در منطقه کمک کند.

قطعا چنین ماموریت خطیری در چنین موقعیت خاص کشور از سوی مقامات عالی دولت در حالی که حتی هیچ یک از دولتمردان هزینه حضور در منطقه را به جان نمیخریدند به فردی که دارای پست تزیینی و بی اختیار باشد محول نمیشد.

بنابراین روا داشتن این ادبیات از سوی یک پایگاه خبری به طور قطع انگیزه های اختلاف افکنی مذهبی و توهین به نماینده مستقیم جامعه اهل تسنن در بدنه دولت را دارد .

به طور قطع رواج این ادبیات و عدم برخورد با ان میتواند زمینه های رشد این تفکر نامیمون و خدشه به وحدت در منطقه را فراهم کند.

ضمن اینکه باید یاداور شد چنین جایگاه هایی در بدنه ی دولت ضربه گیری در مقابل برخی اغراض های مذهبی مشابه نگارنده متن فوق است که رسیدگی به مطالبات مردم را با انگیزه های مذهبی در اولویت قرار میدهند و از قضا در کشور هم حاکم میباشد و در چنین شرایطی است که دولت مردان دست به انتصاب چنین احکامی بالادستی در دولت میزنند تا از رواج ان جلوگیری شود.

در چنین شرایطی انتظار میرود سکوت دستگاه های امنیتی در مقابل چنین اقدامات که قطعا انگیزه های اختلاف افکنانه در پشت صحنه دارد شکسته شود و با برخورد قاطع مانع از ترویج ان شوند.

گفتنیست ماموستا عبدالسلام کریمی، متولد سال ۱۳۴۶، فرزند شهید، دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب و دارای گواهی افتا و اجتهاد از طرف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سال ۱۳۷۰ است.

فرماندار شهرستان دیواندره به مدت پنج سال، رئیس دانشگاه‌های پیام نور مریوان و سنندج به مدت پنج سال، معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش استان کردستان به مدت پنج سال، مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کردستان و مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی سنندج از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.