فرماندار تالش خبر داد :

نظارت بر نانوایی های شهرستان تشدید و با متخلفین و کم فروشان برخورد می شود

تالشان نیوز : به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش ، محمد حسین شاه کوئی با تاکید بر توجیه پذیر نبودن گرانفروشی و کم فروشی و سود جویی در فروش نان ادامه داد :  نان به عنوان قوت اصلی مردم است از اهمیت ویژه ای برخودار است و  هیچ بهانه ای برای گرانفروشی و کم فروشی و سود جویی توجیه پذیر نبوده  دستگاه های نظارتی به صورت جد این موضوع را بررسی کنند و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قاطع داشته باشند.

وی در ادامه افزود : تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی، همواره یک الزام بوده و اکنون با توجه به شرایط شیوع کرونا، از اهمیت بیشتری برخوردار است .
وی با تاکید بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی، اداره کل غله، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت این شهرستان در زمینه تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان گفت: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچگونه کوتاهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

در این جلسه مقرر گردید:
۱- نانوایان متخلفی که اصرار به تخلفات از قبیل کم فروشی، گرانفروشی،عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی،عدم نصب بنر ساعات کار،تعطیلیهای خودسرانه بدون هماهنگی با اتحادیه و مسئولین ذیربط نسبت به معرفی به تعزیرات حکومتی برای کسر سهمیه آرد نان از طریق اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان اقدام شود .
۲- آرد نان نانوایان یارانه نوع ۱و ۲ که اقدام به پخت نان شیرمال و ……(غیراز نان) می کنند کسر شود .
۳-پرونده تخلف و کسر آرد نان برای نانوایان که اقدام به فروش آرد یارانه کردند تشکیل شود
۴- آن دسته از نانوایان که تخلفاتی نداشته و نان با کیفیت به مردم عرضه میکنند و رضایت خصوصی دارند نسبت به افزایش آرد و نان بصورت تشویقی اقدام شود.