مراسم یادبود و سومین روز در گذشت نماینده اسبق مردم تالش ، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش تالشان نیوز مراسم سومین روز در گذشت مرحوم سید ابراهیم میرغفاری نماینده اسبق حوزه انتخابیه تالش با حضور جمعی از مردم  بازاریان و چهره های سیاسی اجتماعی شهرستان تالش با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مسجد سید نیکی برگزار شد.

دکتر منصور یوسفی در گفتگویی با تالشان نیوز با برشمردن فضایل اخلاقی مرحوم میر غفاری ، به شرایط خاص حاکم بر شهرستان تالش در سال ۶۷ اشاره داشت و گفت :

صداقت و زندگی شرافتمندانه و حق طلبی از خصایص بارز نماینده اسبق تالش مرحوم میرغفاری بود و به تبع آن ، مردم  که شرایط خاصی را در آن سالها تجربه میکردند به دنبال یک منجی بودند تا از حقوق حقه آنان دفاع کند.

به همین سبب مردم در انتخابات مجلس سوم از گفتمان مرحوم میرغفاری استقبال کردند و آن شرایط و پیروزی پر شور را رقم زدند.

سید مسلم موسوی فعال اجتماعی سیاسی شهرستان تالش با بیان اینکه دوره نمایندگی جناب مرحوم میرغفاری مصادف با شرایط خاصی همچون جنگ تحمیلی در کشور بود ، عنوان داشت :

انتظار میرفت با توجه به اینکه همزمان با هفته دولت ، یکی از خادمین این نظام و کشور از جمع ما به دیار باقی شتافته بودند واجب بود به جهت قدردانی از خدمات کارگزارن نظام ، مقامات سیاسی شهرستان در این مراسم یادبود حضور پیدا میکردند همانطور که حضور امام جمعه محترم تالش تسلی خاطر بازماندگان بود.

میرغفاری به آن چیزی که ایمان داشت باور داشت

دکتر تقی رهنمایی از دوستان نزدیک نماینده اسبق حوزه انتخابیه تالش در سخنانی در میان حضار ، سابقه دوستی خود با مرحوم میرغفاری را به چند دهه قبل خواند و خاطر نشان کرد : میرغفاری به آن چیزی که ایمان داشت باور داشت.

او میتوانست با امکاناتی که داشت به مقامات بسیار بالاتر و ثروت و مکنت بی نهایتی دست یابد اما هیچ گاه به خود اجازه نداد لحظه ای از ایمان و باور خودش منحرف شود.

وی افزود : ابراهیم یاد گرفته بود از حقوق مردم دفاع کند . حق مردمی که با جان و دل به او رای داده بودند و توانست هم در کار خود موفق شود.

میرغفاری به آن چیزی که ایمان داشت باور داشت

بابک میرغفاری فرزند مرحوم ابراهیم میرغفاری از تعصب و علاقمندی پدر به مردم تالش و تالشی بودنش گفت و اظهار کرد : پدرم به تالشی بودنش و مردم این شهر افتخار میکرد و در آنکه باید همیشه خدمت کرد فارغ از مخالف یا موافق شکی نداشت.

بابک میرغفاری به ذکر خاطره ای از پدر اشاره داشت و گفت : روزی از میان نامه های فراوان رسیده از طرف مردم که غالبا به موضوعات شخصی یا اشتغال برمیگشت پدر نامه ای را خواندند که دختر یازده ساله ای به پدرم نوشته بود من برق میخواهم دیگر نمیتوانم با شمع درس بخوانم و پدر تمام تلاشش را در راستای برق رسانی به ان روستایی که ان دختر بدان تعلق داشت انجام داد.

میرغفاری در پایان با اشاره به شرایط سخت کرونایی ضمن تشکر از حضور و پیام های تسلیت دوستان از همه مردم کسب حلالیت خواست و ابراز امیدواری کرد : امیدوارم نخبگان در شهر بمانند و شهرمان را آباد کنند.