مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا :

باورهای غلط و عامیانه دلیل استقبال ضعیف مردم از واکسن کرونا

تالشان نیوز : دکتر فرید بصیری مقدم در گفتگویی گفت: این روزها زمان تست کرونا نیست و اغلب تست ها نتیجه مثبت دارند و هرکس که علائم سرماخوردگی داشته باشد باید به سرعت در خانه قرنطینه و مشغول استراحت شود و مایعات مصرف کند.

وی باورهای غلط و عامیانه را از دلایل استقبال ضعیف مردم آستارا از واکسن کرونا دانست و افزود: پزشکان فرماندهان جبهه سلامت هستند و مردم باید از این قشر شریف حرف شنوی داشته باشند و توصیه ما فقط و فقط واکسیناسیون عمومی است.

او ادامه داد: از نظر واکسیناسیون معلمان و مربیان با واکسن زدن به بیش از هزار نفر، رتبه سوم یا چهارم را در استان گیلان داریم و طبق برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا گروه های پر خطر و مشاغل حساس نظیر سربازان، نیروهای نظامی و انتظامی، زندانیان، استادان دانشگاه، فرهنگیان، خبرنگاران و نیروهای آتش نشانی، پرسنل دادگستری، خانواده های شاهد و ایثارگر و معلولان جسمی و حرکتی ساکن در منازل را واکسن زده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: تا امروز ۱۷ هزار نفر از شهروندان آستارا نوبت نخست واکسن و سه هزار و ۶۵ نفر نیز نوبت دوم آن را دریافت کرده اند و متاسفانه از جمعیت بالای ۵۰ سال که ۲۱ هزار و ۳۷۲ نفر را شامل می شوند، تا امروز ۱۳ هزار نفر یا ۶۲ درصد برای واکسن مراجعه کرده اند.

بصیری مقدم افزود: ۷۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان آستارا بستری هستند و علاوه بر فعال بودن ۲ بخش برای مبتلایان به کرونا، از بخش زنان نیز به جهت افزایش مراجعه کنندگان، برای کرونا استفاده می کنیم و در خانه ها نیز تعداد قابل توجهی از شهروندان در قرنطیه و استراحت هستند.

کمبود سرم در داروخانه ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اعلام کمبود سرم در داروخانه ها گفت: سرم برای بیمارستان به عنوان مرکز درمانی دولتی موجود است، اما با توجه به کمبودها، بخش خصوصی دچار مشکل خواهد شد و برای تامین سرم مورد نیاز شهرستان پیگیری لازم را انجام می دهیم.

بصیری مقدم علت افزایش تقاضا برای تهیه سرم را انجام تزریقات با سرم به مبتلایان کرونا اعلام و اضافه کرد: غیر از سرم، هیچ کمبود دارویی در داروخانه ها و سیستم بهداشت و درمان آستارا وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه تاخیر در واکسیناسیون سبب متضرر شدن سلامت جامعه می شود، از شهروندان خواست با نام نویسی در سامانه سلامت وزارت بهداشت و درمان، طبق هدایت و معرفی سامانه به یکی از ۱۰ مرکز واکسیناسیون کرونا در آستارا مراجعه کنند.

شیوع ویروس کرونا بخصوص نوع جهش یافته موسوم به دلتا، جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار مقابله با آن، واکسیناسیون عمومی و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی است./ایرنا