معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

ورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به گیلان/ لزوم واکسیناسیون زنان باردار

به گزارش تالشان نیوز دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، وضعیت کرونایی استان گیلان را همچنان قرمز دانست و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری بودن بیش از ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: نزدیک به دو هزار بیمار سرپایی نیز در حال دریافت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۶۱ بیمار را بدحال و بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو دانست و اضافه کرد: همچنان باید پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ را رعایت کنیم.

حیدرزاده، زنان باردار را یکی از گروه های پرخطر در دوران شیوع کرونا دانست و تصیریح کرد: واکسیناسیون زنان باردار در سطح کشور و استان گیلان از چند روز گذشته آغاز شده و لذا در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون مجزا برای زنان باردار در نظر گرفتیم که می توانند از طریق تماس با ۴۰۳۰ از مکان آن جهت مراجعه و تزریق واکسن آگاه شوند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه خواهیم کرد، گفت: همه افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند، تا پایان هفته دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد و از شنبه هفته آینده تزریق دوز اول از سر گرفته می شود.