۱۳۶ میلیارد تومان سهم ورزش استان از سفر ریاست جمهور

به گزارش تالشان نیوز : مریم بخشی روز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو جلسه ۲۵ دی ماه که در تهران و در نهاد ریاست جمهوری در خصوص بررسی طرح‌های پیشنهادی ورزش گیلان انجام شد و همچنین با توجه به سفر هیات دولت و وزیر ورزش و جوانان به گیلان، ۱۳۶ میلیارد تومان بودجه برای ورزش این استان مصوب شد.

وی افزود: این مصوبه طی چند روز آینده از سوی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ خواهد شد که این میزان اعتبار در حوزه ورزش برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خواهد بود که برای احداث ، مرمت، بازسازی و تکمیل اماکن ورزشی و پروژه‌های نیمه تمام ورزش گیلان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: از این مصوبه ، پنج میلیارد تومان برای استخر و ۱۵ میلیارد تومان برای ورزشگاه وحدت شهرستان بندرآستارا درنظر گرفته شد، همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای استخر شنا کوثر رشت، ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه شهید عضدی و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای مجموعه ورزشی فلکده رشت در نظر گرفته شد.

بخشی افزود: همچنین ۱۵ میلیارد تومان نیز برای تکمیل ورزشگاه پوریای ولی تالش، ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه تختی بندرانزلی ، پنج میلیارد تومان برای چمن ورزشگاه شهرستان شفت و پنج میلیارد تومان نیز برای ورزشگاه رستم آباد مصوب شد.

وی گفت: همچنین ۱۰ میلیارد تومان بات تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی در گیلان و یک میلیارد تومان نیز برای زمین ورزشی سورکوه املش در نظر گرفته شد که با اختصاص این میزان اعتبار، طی ۲ سال آینده این اماکن ورزشی بازسازی، مرمت و تکمیل خواهند شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ورزش این استان، تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام این استان است که خوشبختانه با تصویب ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار به ورزش گیلان، مهمترین پروژه‌های نیمه تمام این استان به بهره برداری خواهند رسید.

جمعه هفته گذشته آیت الله سیدابراهیم رییسی در پانزدهمین سفر استانی خود به همراه تعدادی از معاونان  و وزیران به استان گیلان سفر کرد که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به نمایندگی از رییس جمهور، به شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و بندرآستارا سفر و از پروژه‌های نیمه تمام این شهرستانها بازدید کرد.