مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

پیوست فرهنگی سواحل یک ضرورت است

به گزارش تالشان نیوز، رضا ثقتی صبح روز پنجشنبه درنخستین گردهمایی مسأله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد با اشاره به هشت هزار شهید انقلاب و اسلام و ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده سرافراز گیلان گفت: نهادهای مختلفی در حوزه سواحل متولی هستند که امیدواریم مصوبات این جلسه به نفع سواحل کشور و مردمی که میخواهند از نعمتهای خدادادی آن استفاده کنند، باشد.

وی تمرکز بر روی مسأله فرهنگی سواحل را مایه امیدواری و اعتمادسازی دانست و گفت: پس از میدان رسانه دشمن برای میدان سواحل نقشه کشیده و خط مقدم عادی سازی ناهنجاریها در همین سواحل اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آزادسازی سواحل را از جمله اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم عنوان و اضافه کرد: آزادسازی سواحل دستری شجاعانه بود تا بار دیگر حقوق اصلی مردم به آنها بازگردانده شود

ثقتی بررسی ابعاد فرهنگی بهره مندی از سواحل را یک نیاز فوری دانست و گفت: سواحل در کنار پیوست های گردشگری و اقتصاد سازی، نیازمند پیوست فرهنگی هستند که جای خالی ان بشدت احساس می شود.

ثقتی با بیان اینکه در خصوص مدیریت فرهنگی سواحل باید اقدام عملی صورت گیرد خاطرنشان کرد: موضوع سواحل از اهمیت بسزایی برای وزارت ارشاد برخوردار است که بستر برگزاری این همایش در استان گیلان فراهم شد.