نقدی بر اظهارات اخیر حسن محمدیاری

یادداشتی از محمد عظیمی کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی فرهنگی بازنشسته و رییس سابق اداره اموزش پرورش بخش حویق

تالشان نیوز : با سلام خدمت مردم شهید پرور و شریف تالش بزرگ.

چند سوال از نماینده مردم شریف تالش رضوان شهر و ماسال:

اخیرا آقای حسن محمد یاری نماینده ی مردم شریف شهرستان تالش،رضوانشهر و ماسال،در ضیافت شامی که در منزل یکی از روستاییان بخش حویق داشتند،مواردی را در سخنرانی خود ایراد نمودند که قابل تأمل است.

لذا بر خود واجب دانستم تا نکاتی را از باب یادآوری به این نماینده توصیه نمایم.

۱.اقای نماینده شما در سخنرانی خود فرمودید که در مجلس یک قاعده ی خاص حاکم است و بعد بلافاصله‌ اون قاعده را فقط به مطالبه گری خود خلاصه نموده و ۷۰٪ نمایندگان کشور را زیر سوال برده و به عدم مطالبه گری متهم کردید

و با دیدگاه پوپولیستی خود سعی کردید خودتان را مطالبه گر،توانمند و کسی که تریبون مجلس در صندلی تالش را باز نگه داشته معرفی نمیایید و آن ۷۰٪نمایندگان کشور را افرادی منفعل که به صورت چراغ خاموش دنبال مسائل یا بهتر بگویم منافع شخصی خودشان هستند معرفی نمودید.

به نظر شما این قضاوت یک قضاوت عوام فریبانه و توهین به همکارانتان و مردم شریف حوزه های انتخابی آن ها تلقی نمی‌گردد!؟

و از طرفی مردم کشورمان در حال حاضر با هزاران مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند این ذهنیت برای آن ها پیش نمیاید که نمایندگان انتخابی آن ها در مجلس انقلابی به عنوان مدافع حقوق مردم حوزه های انتخابی وکشور در سطح کلان نیستند بلکه به صورت چراغ خاموش به دنبال اهداف دیگری می باشند؟

۲.مجلس فقط دارای یک قاعده نیست،بلکه مجلس به عنوان یکی از ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری و سیاست گذاری در زمینه های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و…… است

که باید نسبت به تنظیم امورات ذکر شده ی بالا در سطح کلان کشوری در مسائل داخلی و بین المللی باشد، شما عملا با بیان جمله ی ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مجلس،سایر کارکرد های مجلس را زیر سوال برده و فقط با بیان جملاتی که جز خود ستانی از آن تراوش نمی‌کند درصدد عوام فریبی بوده اید که این بیانات شما یک نوع توهین به شعور مردم بافرهنگ شهرستان تالش بزرگ می‌باشد.

۳.تالش با داشتن وسعت جغرافیایی عظیم و آثار تاریخی و حتی باستانی چطور هنوز بعد از گذشت ۴۳سال از انقلاب برای دولت مردان کشوری ناشناخته است!؟

حالا به نماینده ی مجلس قبل از انقلاب کاری ندارم که شما بهتر از همه می‌شناسید که چه جایگاهی در نظام شاهنشاهی داشتند.بعداز انقلاب اسلامی، مرحوم آیت الله یونس عرفانی که از شاگردان حضرت امام(ره)بودند به عنوان اولین نماینده ی شهرستان تالش یعنی به زعم شما نتوانستند تالش را در سطح کشور بشناسانند تا اینکه مسئولان کشوری به گفته ی شما تالش را جزء استان کردستان و آذربایجان غربی و یا شرقی بدانند؟

جای تعجب است بهمن محمد یاری که سه دوره نماینده ی تالش بودند و نسبت برادری با حضرت عالی دارند چرا در این مدت از یک تریبون رسمی از ایشان انتقاد نکرده و عدم توانمندی ایشان را زیر سوال نبردید؟

تالش با داشتن غیور مردانی که در راه دفاع از کشور و وطن خود هزاران شهید و جانباز و رزمنده تقدیم انقلاب و کشور خود کرده،برابرِ بیانات شما هنوز توسط سیاست مداران ملی و کشوری خود ناشناخته مانده است، این جای تعجب نیست!؟

شما با این بیانات نسنجیده و غیر علمی خود دل خانواده ی محترم شهدا،ایثارگران و مردم بزرگ تالش را به درد آوردید… لذا یادآوری می‌شود که در بیانات خود دقت بیشتری کرده و از مردم بزرگ تالش عذرخواهی نمایید.

چرا باید هنوز این سیاست که از وزرا به اصطلاح باج میگیریم،بعد به آنها رأی می‌دهیم وجود داشته باشد!؟(مفهوم بیانات شما در آن ضیافت شام که این را نشان میدهد.)اگر واقعا وزیر شایستگی و توانمندی لازم را ندارد چرا به ایشان رأی میدهید؟

مگر غیر از این است که بعد از اخذ رأی اعتماد، دیگر به درخواست های نمایندگانی مثل شما هیچ اعتنایی نکند؟چون مسلماً در مقابل اخذ امتیاز که حکم مسکن را داشته از شما رأی گرفته است.

افکار عمومی مطمئناً جواب این سوال را بهتر از شما میدانند.این را بدانید که مردم تالش،مردمی انقلابی و از نژاد اصیل و نجیب که قهرمانانی در دل خود پرورش داده،نمی تواند ناشناخته باشد.

آقای محمد یاری به شما توصیه میکنم با این عوام فریبی خودتان تالش و تالشان را تحقیر ننمایید، مطمعن باشید پاسخ سختی خواهید گرفت.

بسیار از مسائل انشالله در آینده از طریق رسانه های منطقه ای ، شهرستانی و استانی در مقابل کارکرد های بسیار ضعیف حضرت عالی انتشار خواهد یافت.