مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد

معرفی ۸۲ درصد متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی گیلان به بانک ها

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به سهمیه ۱۱ هزار واحدی تسهیلات مسکن روستایی خودمالک در سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد سهمیه استان معادل ۹۰۸۳ متقاضی را به بانک ها معرفی کردیم.

به گزارش تالشان نیوز : حامد دائمی روز ۱۸ فروردین ماه در گفت وگویی، با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان، ۲۱ هزار و ۵۳ متقاضی واجد شرایط را شناسایی کردیم، گفت: این متقاضیان در بازه ۱۴۰۲-۱۴۰۰ جهت دریافت تسهیلات ۲۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومانی به ۹ بانک عامل معرفی شدند.

وی از انعقاد قرارداد ۱۴ هزار و ۴۸۹ متقاضی با بانک ها خبر داد و متذکر شد: ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز در مراحل مختلف ساخت اعم از پی و فونداسیون و سقف و سفت کاری و… هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان سهمیه استان در تسهیلات مسکن روستایی را ۴۰ هزار واحد دانست و بیان کرد: طی سه سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۷۰ واحد ابلاغی داشتیم که از این تعداد، بالغ بر ۲۱ هزار واحد را به بانک ها معرفی کردیم.

دائمی با اشاره به سهمیه ۱۱ هزار واحدی تسهیلات مسکن روستایی خودمالک در سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد سهمیه استان معادل ۹۰۸۳ متقاضی را به بانک ها معرفی کردیم. از سهمیه ۷۶۴۶ سال ۱۴۰۱ نیز ۷۱۴۶ نفر به بانک ها معرفی شدند.

وی در ادامه به سهمیه ۶۰۵۷ واحدی مسکن محرومین اشاره کرد و یادآور شد: ۵۸۲۹ متقاضی را به بانک ها معرفی کردیم و تاکنون ۴۳۷۲ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از ثبت نام ۳۸ هزار و ۶۱۵ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، ۶۳۴۳ متقاضی تایید نهایی شدند و ۲۰۰۰ متقاضی افتتاح حساب و ۱۶۱۶ نفر واریز وجه کردند که برای ۱۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه داشتیم.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۵ هزار و ۲۷۰ متقاضی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر، یادآور شد: از ۴۸۲۴ متقاضی تایید نهایی شده، برای ۳۶۹ نفر تخصیص واحد داشتیم.

دائمی از ساخت ۱۶۴۵ واحد بنیاد ساخت و گروه ساخت در شهرها خبر داد و بیان کرد: در راستای مهاجرت از شهرها به روستاها تاکنون ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و مستثنیات را شناسایی کردیم که ۴۴۷ هکتار آن در شورای مسکن استان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در بخش مسکن روستایی برای متقاضیان شهرها ۱۰ هزار واحد است، اضافه کرد: نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان مسکن در روستاها اقدام خواهیم کرد.