مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

رویکرد روابط عمومی ها تقویت ارتباط با رسانه ها باشد

به گزارش تالشان نیوز، رضا ثقتی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه تقدیر از روابط عمومی‌های ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی عملکرد سازمان‌ها، نهادها، اظهار کرد: بی توجهی به این حوزه آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر به روز بودن روابط عمومی‌ها، گفت: نشست‌های فصلی باید برگزار و آخرین سیاستگذاری‌های دولت به روابط عمومی اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه امروز میدان عملیات در زمین رسانه‌ها است، اضافه کرد: اگر دولت، سازمان و نهادی بخواهد نسبت به رسانه و حوزه اطلاع رسانی توجه نکند قطعاً موفقیتی نیز نمی‌تواند کسب کند.

ثقتی با اشاره به اینکه باید از همه امکانات، نیرو و تجهیزات در بخش اطلاع رسانی استفاده شود، گفت: در روزهای اخیر و اجرای طرح هدفمند سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بزرگترین هشدار برای سازمان‌ها و مسئولان بوده که به نقش مهم رسانه‌ها توجه کنند.

وی با بیان اینکه امروز دولت به این نتیجه رسیده که باید نگاه ویژه ای به حوزه رسانه و اطلاع رسانی داشته باشد، اضافه کرد: ورود رسانه و توجه به اطلاع رسانی سبب ایجاد آرامش در جامعه و افکار عمومی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رویکرد جدید این اداره کل در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی‌ها، گفت: باید اتاق فکری در سطح شهرستان‌ها با حضور رسانه‌های فعال تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه و رویکرد در حوزه فرهنگ و هنر باید فرا سازمانی باشد و در همین راستا نیازمند تقویت اتاق‌های فکر و گروه‌های مشورتی با رسانه‌ها هستیم، ادامه داد: تقویت ارتباط با رسانه‌ها باید در دستور کار روابط عمومی‌ها باشد.

ثقتی با بیان اینکه باید رویکرد کلان نگری در حوزه مدیریت افکار عمومی داشته باشیم، اضافه کرد: یکی از تکالیف روابط عمومی‌ها استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در همه امور است.