چه کسانی دارای جمود فکری هستتد ؟

جهانگیریه اغاز اختلاف محمدیاری و معاون دادگستری گیلان

به گزارش تالشان نیوز به مناسبت جشن پیروزی رئیس جمهور منتخب مراسمی به این بهانه در تاریخ ۱۲ تیر با حضور نماینده شهرستان . و نماینده ادوار حسن و بهمن محمدیاری در ییلاق جهانگیریه شهرستان رضوانشهر برگزار شد . که به سبب انتفادات تند نماینده شهرستان حواشی فراوانی را به همراه داشت.

حسن محمدیاری که با تشریفات خاصی از همراهی چندین ماشین از هواداران و مسئولین تا ذبح احشام زیر پای ایشان . در این مراسم حضور پیدا کرده بود لحاظاتی را با اندک جمع حاضر در مراسم که اغلب از همراهان خود بودند به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات مردم در منطقه ییلاقی جهانگیریه از عدم اهتمام مسئولان در اجرای عملیات برق رسانی . به این منطقه انتقاد کرد و گفت کسانی که خود را بالاتر از قانون میدانند . و باعث تضییع بیت المال میشوند دارای جمود فکری هستند .

به نظر میرسد انتفادهای تند محمدیاری که در لفافه بیان شد . به ممانعت دستگاه قضایی و مشخصا دستورالعمل های احمد اقایی معاون پیشگیری از جرم و حفاظت از بیت المال دادگستری گیلان اشاره دارد . که به دلیل جلوگیری از ترویج پدیده ی خوش نشینی . مانع از اجرایی شدن عملیات برق رسانی و اجازه ساخت و ساز در ییلاقات جهانگیریه شده است.

انتقادهای محمدیاری به دستگاه قضا در حالیست که بومیان منطقه می دانند که ییلاق ” جهانگیریه ” در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده . و در شش ماه  دوم سال ، به هیچ وجه قابل سکونت نمی باشد !! و البته در فصل گرم سال  هم ،  تنها عده ای خوش نشین . به مدت خیلی کم و یا در ایام تعطیلات ، در آنجا حضور پیدا می کنند!

از سوی دیگر تمام تلاش دولت و سازمان جنگلها و مراتع ، بر ان بوده تا به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف روزافزون مراتع . و مناطق کوهستانی ، بلاخص ییلاقات خوش آب و هوایی مثل  “جهانگیریه” مانع گسترش حضور. افراد سودجو و خوش نشین به این مراتع شوند . و در این راستا سالانه صدها پرونده ، برای افراد متصرف و متخلف تشکیل و تحویل مراجع #قضایی می گردد

و  یکی از سیاست های پیشگیرانه ی دولت نیز ، محدود کردن امکانات رفاهی و عمرانی در این مناطق می باشد

بر کسی پوشیده نیست امکانات رفاهی حق احاد جامعه است . و اما محمدیاری در حالی بدون توجه به نیاز های واقعی عشایر منطقه لب به انتقاد گشوده . که عشایر و دامداران سرتا سر منطقه قومی تالش با مشکلات عدیده ای چون نا بسامانی مراتع . و هزینه های بالای نگهداری دام و تولید و مشکلاتی از این دست مواجه هستند.