پایان موعد وعده ی محمدیاری

تراژدی تجهیز ورزشگاه پوریای ولی در مسیر کمدی مسئولان

به گزارش تالشان نیوز روند تجهیز و اماده سازی ورزشگاه پوریای ولی تالش . جهت برگزاری رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور به دغدغه ای غم بار و تراژیک برای مردم شهرستان تالش تبدیل شده است .


فارغ از عدم عاقبت اندیشی مسئولان ارشد شهرستان در طول ۴ دهه گذشته نسبت به راهبری حوزه ورزش . در این روزها سنگینی غم و نا امیدی . به دلیل وعده های غیر واقعی و از جنس انتخابات بیشتر گشته است .

حسن محمدیاری نماینده شهرستان تالش پس از ماه ها دوندگی و مکاتبه با رییس سازمان برنامه بودجه کشور . وزیر ورزش و بنیاد مسکن کشور سرانجام در روز ۵ فروردین سال جاری در دیدار با کادر مدیریتی و بازیکنان تیم فوتبال چوکا . از پایان تجهیز و ساخت ورزشگاه ظرف ۴۵ روز و تا پایان ماه رمضان خبر داد . که موجی از شادی و امیدواری را نزد هواداران باشگاه چوکا ایجاد کرد.


از سویی دیگر  محمدیاری ماه ها پیش از ۵ فروردین. از  تجهیز ورزشگاه به هواداران خبر داده بود . که به جهت تاخیر در عملیاتی شدن اقدامات اولیه به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت . تا اینکه وعده ی برگزاری مسابقات تیم چوکای تالش بعد ماه رمضان را به مردم داد . تا اندکی گزندگی انتقادات را کاهش دهد.


روز گذشته تصاویری از حضور هواداران تیم چوکا به همراه چند کارگر با لباس شهرداری شهر تالش . در حین جمع اوری زمین چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای ولی در فضای مجازی منتشر شد . که به واقع نشان دهنده ی قسمت کمدی پروژه ی تجهیز ورزشگاه پوریای ولی بود.


تراژدی غم بار تجهیز ورزشگاه پوریای ولی در حالی توسط مسئولان ارشد شهرستان به کمدی تبدیل شده است . که هواداران انتظاری بیست ساله را برای حضور تیم محبوبشان در قلعه عقاب ها در سر میپرورانند.

بنابر اطلاعات واصله تحریریه تالشان نیوز پروژه ی تجهیز ورزشگاه پوریای ولی علی رغم تلاش های نماینده ی شهرستان در اخذ مجوز هشت میلیاردی . به دلیل نبود اعتبارات دولتی با مشکل تخصیص اعتبار مواجه شد . در حالی که پروژه ی تجهیز و اغاز به کار پیمانکار ، تزریق یک جای تخصیص اعتبار را میطلبید


با تلاش های صورت گرفته و اهمیت موضوع برای مردم تالش . با پیشنهاد اداره ورزش جوانان و استاندار گیلان رایزنی ها با یکی از پیمانکاران قدرتمند استان جهت اقدام به اغاز پروژه به صورت اعتباری . و نه تخصیصی از منابع دولتی در دستور کار قرار گرفت . و
در نهایت طی قراردادی با دستور شخص استاندار گیلان با ترک تشریفات و وعده وصول پول تخصیصی ، پیمانکار پروژه اقای قطب زاده وارد تالش شد . و بخشی از امور را پیش گرفت .


در حالی که مقرر بود مطالبات پیمانکار مطابق صورت وضعیت مورد تایید اداره کل ورزش از محل اعتبارات ۳ میلیاردی وزارت ورزش و ۵ میلیاردی بنیاد مسکن وصول گردد . اما سرعت لازم درباره ی میزان  تخصیص اعتبارات قول داده شده توسط نماینده شهرستان حاصل نگردید . و شتاب پروژه به یکباره با کندی مواجه گشت


حال انکه نه پیگیری تخصیص اعتبارات ان چیزی بود که نماینده شهرستان قول ان داده بود . و نه همت پیمانکار آنی بود که به مردم تالش وعده تجهیز ورزشگاه در چهل و پنج رور داده شده بود .


تا جایی که شاهد بودیم به دلیل نبود کارگر بر سر پروژه از هواداران خواسته شد تا برای جمع اوری چمن مصنوعی در ورزشگاه حضور یابند .


گفتنیست که علی رغم تلاش های مضاعف نماینده حوزه انتخابیه تالش در این پروژه. اما کم تجربگی وی و نااشنا بودن به مناسبات سیاسی و مالی کشور و دادن وعده های غیر عملیاتی باعث ایجاد هزینه های زیادی برای وی در نزد مردم شده است با این حال امیدواریم مسئولان با تلاش های صورت گرفته شفافیت و صداقت را جایگزین وعده ها کنند تا اعتماد مسئولین نزد مردم بیش از این مورد خدشه واقع نگردد