نماینده ولی فقیه در گیلان:

برخورد با زمین‌خواران در گیلان باید سخت و گسترده انجام شود

به گزارش تالشان نیوز ، آیت‌الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در دیدار با فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی و مسکن راه و شهرسازی کشور در رشت بر ضرورت معرفی اهمیت منابع‌ طبیعی و محیط‌زیست به مردم تاکید کرد و گفت: بخش اعظم زندگی انسان در سایه زندگی پاک و وابسته به این منابع طبیعی است.

وی درخت و جنگل‌های هیرکانی در گیلان را یکی از ظرفیت‌های بکر این استان و در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: متاسفانه با وجود این منابع خدادادی بسیاری از مردم هنوز از این پتانسیل بی‌خبرند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: جنگلها منابع ارزشمندی برای زندگی مردم است، بنابراین باید جلوی تخریب آنها گرفته شده و با پدیده زمین‌خواری و جنگل‌خواری برابر قانون و سخت برخورد شود.

وی از جلوگیری فعالیت برخی افراد و گروه‌ها به‌نام سرمایه‌گذار در گیلان که در واقعیت دنبال زمین‌خواری و جنگل‌خواری بوده و هستند خبر داد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در روستای “ماسوله” گیلان زمین‌ را با متری ۲۰ میلیون تومان نمی‌توان خریدار کرد اما برخی‌ها در زمان گذشته زمین را با ۱۰میلیون خریداری کرده که الان با ۱۰۰ میلیارد تومان می‌فروشند.

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: باید قانون سختی برای کسانی‌که خواستار خریداری زمین‌های استان هستند در نظر گرفته شود چرا که گاهی اوقات برخی‌ها به‌نام راه‌اندازی تولید در پی سوءاستفاده هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز اینکه نقطه نقطه خاک گیلان طلاست و باید از این ظرفیت به‌نحو احسن استفاده شود، عنوان کرد: باید از کسانی که دنبال سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال‌زایی واقعی هستند، حمایت شود و از ویرانگران محیط‌زیست هیچ حمایتی انجام نشود./ایرنا