شهردار انزلی خبر داد :

افزایش ۱۹ درصد تحقق بودجه در دو ماه اخیر

مهندس پورحضرت، شهردار بندرانزلی در جلسه شورای شهر انزلی با بیان اینکه با تمام وجودم تلاش می کنم تا در چارچوب قانون حرکت نمایم گفت : در طول این دو ماه با بررسی و شناسایی های صورت گرفته نسبت به صرفه جویی در بخش های مختلف شهرداری از جمله بخش ماشین آلات، اقدام کردیم، با اینکه چندین دستگاه خودرو در پارکینگ ماشین آلات شهرداری بدون استفاده داشتیم.

به گزارش تالشان نیوز : شهردار‌ انزلی‌ گفت: تمام‌ تلاش‌م را به کار گرفته ام تا در زمان حضورم در شهرداری در چهار چوب قانون حرکت کنم و قطعا تا پایان حضور بنده در این مسئولیت خطیر به این اصل پایبند خواهم بود.

مهندس‌ وحید‌ پو‌ر حضرت‌ افزود: بنده این مسئولیت را پذیرفتم تا با تمام ظرفیت خود و با بهره گیری از تجارب و نیروی انسانی موجود در شهرداری برای شهر و شهرداری تلاش کنم.

وی اضافه کرد: در نهم آبان که کار خود را در شهرداری بندرانزلی آغاز کردم در مجموع حساب های درآمد و هزینه شهرداری تنها دویست میلیون تومان موجودی بود. این در شرایطی بود که بیش از صد میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری ، بیش از صد میلیارد تومان دیون حقوقی ، بیش از بیست وپنج میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی، بیش از چند ده میلیارد نیز سایر بدهی های شهرداری بندرانزلی بود.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: با همه این شرایط در این دوماه ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداختی از جمله حقوق و مزایای پرسنل، مطالبات پیمانکاران و پرداخت دیون داشتیم. همچنین در این دوماه تلاش کردیم برخی از اقدامات نامناسبی که در گذشته صورت می گرفت را اصلاح کنیم.

ضمن اینکه ۱۷ میلیارد تومان واگذاری چک های مودیان را در دوران سرپرستی داشتیم، درصورتی که مطابق قانون باید در حساب درآمدی و هزینه ای وارد می شد که این روند اصلاح شد.

وی یاد آورشد: در طول این دوماه با بررسی و شناسایی های صورت گرفته نسبت به صرفه جویی در بخش های مختلف شهرداری از جمله بخش ماشین آلات، اقدام کردیم، با اینکه چندین دستگاه خودرو در پارکینگ ماشین آلات شهرداری بدون استفاده داشتیم.

پورحضرت اظهار داشت: درگذشته قراردادهایی برای تهیه ماشین آلات جدید بسته شد که هیچ نیازی به آنها نبود که تمام این قراردادهای زائد را حذف کردیم.

وی بیان کرد: در آبان ماه که مسئولیت شهرداری را برعهده گرفتم میزان تحقق بودجه شهرداری تنها ۳۰ درصد بود که هم اکنون پس از دوماه این عدد به ۴۹ درصد رسیده است.

شهردار انزلی تاکید کرد: پس از گذشت ۶ سال و با پیگیری های صورت گرفته ، مساعدت و همراهی همه عزیزان، توافقی با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت و ۵ هزار و هفتصد و شش متر به تعداد سه پلاک از جمله ترمینال غازیان، پلاک جنب مخابرات و CNG غازیان به املاک شهرداری بندرانزلی افزوده شد که ارزش این پلاک ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

مهندس پور حضرت در خصوص پرونده کارکنان شیلات که رای محکومیت آن در سال ۹۵ صادر شده بود گفت: علی رغم پیگیری های صورت گرفته در انتها اعتراض شهرداری پذیرفته نشد و در تاریخ ۲۲ آذر امسال با توجه به اصرار ذی نفعان و وکلای آنها قاضی پرونده نسبت به مسدودی حساب شهرداری بندرانزلی اقدام کرد که با پیگیری های صورت گرفته و همراهی ریاست محترم دادگستری شهرستان انزلی جلسه ای با حضور همکاران شهرداری و ذی نفعان و وکلای تعاونی کارکنان شیلات درمحل دادگستری انجام شد و توافقی در این جلسه صورت گرفت.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه بخشی از این توافق در بودجه سال جاری پیش بینی نشده بود و همچنین تاکید وکلای پرونده و ریاست محترم دادگستری مقرر شد که این توافق به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

در این جلسه شعبان‌ جعفری‌، رئیس شورای شهر انزلی نیز با‌ بیان‌ اینکه‌ دوایر‌ شهرداری باید توجه‌ ویژه‌ ای به‌ مسائل‌ داشته‌ باشند‌ گفت: متاسفانه شورای شهر این دوره تاوان عملکرد ضعیف شهرداری را می دهد که از دیرباز این چنین بوده است.

وی افزود: بنده و همه اعضای شورا قسم یاد کرده ایم که باید به حقوق مردم توجه کنیم.