افتتاح مرکز شیمی درمانی تالش در ایام دهه فجر

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش همزمان با آغاز هفته ملی مبارزه با سرطان خبر داد : مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید نورانی تالش با تقبل هزینه توسط خیرین محترم شهرستان و کمک دانشگاه علوم پزشکی در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار میگیرد .

 

به گزارش تالشان نیوز مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در گفتگو با تالشان نیوز با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان گفت : همه ساله مورخ ۸ الی ۱۵ بهمن ماه هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است. شعار امسال این هفته نیز فاصله ها رو کم کنیم می باشد .

رستمی در تشریح این شعار توسط وزارت بهداشت و درمان عنوان داشت : منظور از کم کردن فاصله ها چنین عنوان شده است ؛

فاصله بی خبری از عوامل خطر سرطان تا دانستن آنها، فاصله بی خبری از علایم و نشانه های سرطان تا دانستن آنها، فاصله شناسایی یک فرد مشکوک به سرطان تا تشخیص قطعی او، فاصله تشخیص تا شروع درمان، فاصله دسترسی شهرهای توسعه یافته و شهرهای کمتر برخوردار و روستاها به امکانات، فاصله درمان های روزمره تا درمان های با استاندارد بالا، فاصله دارا و ندار، فاصله گروه های سنی مختلف به خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی، فاصله بین دسترسی به انواع خدمات تشخیصی و درمانی.

وی افزود : سرطان یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت در ایران است که مبارزه با آن نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مختلف و مردم‌نهاد است .

دکتر سعید رستمی با اعلام خبر افتتاح مرکز شیمی درمانی تالش در ایام دهه فجر خبر ، گفت : با کمک شایان مجمع خیرین سلامت که کل هزینه احداث مرکز شیمی درمانی تالش را تقبل کردند و با تلاش های شبانه روزی خدمتگزاران مردم در مجموعه شبکه بهداشت و درمان تالش به امید خدا این مرکز در ایام دهه مبارکه فجر افتتاح خواهد شد .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از آماده بودن و اتمام فضای فیزیکی مرکز تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان تالش خبر داد و گفت : تکمیل و راه اندازی این مرکز مساعدت مسئولین و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تجهیز دستگاه های مورد نیاز را میطلبد .