معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان

ارائه خدمات در قبال ارائه کارت پایان خدمت

تالشان نیوز : سرهنگ حامد محمدی‌نژاد گفت: برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، امور مشمولان وظیفه مستلزم ارائه مدارک مبنی بر رسیدگی به وضع مشمولیت آن‌ها در وظیفه عمومی است.

وی افزود:دریافت هرگونه تسهیلات کشاورزی، صنعتی، و مسکن از بانک‌ها، وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌های قانونی نیاز به دریافت کارت پایان خدمت است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان همچنین تصریح کرد: داوطلب شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا و انجمن‌های قانونی نیازمند اخذ کارت پایان خدمت است.

وی تحویل اصل دانشنامه یا پایان‌نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، استخدام به صورت رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، نهاد‌های قانونی و شرکت‌های دولتی را نیز از جمله اقداماتی دانست که نیاز به کارت پایان خدمت دارد.

سرهنگ حامد محمدی‌نژاد افزود: افرادی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند، شناسایی و به محاکم قضائی معرفی می‌شوند.

وی، مجازات اینگونه افراد را برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم ویا بیشتر هزینه سالانه ۳ سرباز اعلام کرد/ صدا و سیما