محمدیاری در صحن مجلس:

دود طرح صیانت از فضای مجازی به چشم دولت رئیسی می‌رود

به گزارش تالشان نیوز ، حسن محمدیاری در مخالفت با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه مردم بهترین تمیزدهندگان در استفاده از فضای مجازی هستند، اظهار داشت: اگر واقعا بخواهیم دغدغه واقعی مردم و مشترکان در فضای مجازی را رصد کنیم، امروز می‌بینیم با مطرح شدن این طرح متاسفانه تعداد  مراجعه‌کننده به فیلترشکن‌ها بیشتر شده است. 

وی افزود: این طرح در ابتدا با موادی مطرح شد، اما امروز با طرحی روبرو هستیم که حدود ۷۰ درصد تغییر کرده و‌ ای بسا برخی اعتقاد دارند این طرح باید اساسا و ۱۰۰ درصد تغییر کند. طرحی که دستخوش ۷۰ درصد تغییر شده طرح جالب و جامعی نبوده است و این ایراد به آن وارد است. طرح، پلتفرم‌هایی را اعلام کرده و گفته اگر ظرف چهار ماه دفاتر آن‌ها در کشور راه نیفتد فیلتر می‌شوند. اگر فیلتر شود و جایگزین نداشته باشد، مردم آسیب خواهند دید. 

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه کار کارشناسی در این طرح نیاز است، خاطرنشان کرد: ما با دولت انقلابی مواجه هستیم و نمایندگان باید مرجع تشخیص و مشورت باشند. دغدغه مقام معظم رهبری برای ما در فضای مجازی اصل و خط قرمز است، ایشان فرمودند فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است؛ ما چرا از این فرصت استفاده نکنیم و به صورت سهوی با آن برخورد کنیم؟ 

وی تصریح کرد: این موضوع باید در قالب یک لایحه جامع از طرف دولت باشد و اینکه مردم به این دولت امیدوار شده‌اند و امروز با رجای واثقی که ایجاد شده خدای ناکرده طرحی را مصوب کنیم که ایجاد ناامیدی در مردم ایجاد کند دودش به چشم و ضرر به دولت آقای رئیسی می‌رسد. اگر جلوی این کار را بگیرم و این فضا را ببندیم مردم آسیب می‌بینند. 

نماینده حوزه انتخابیه تالش رضوانشهر ادامه داد: ما مردم شهرستان‌ها با محرومیت بیشتر مواجه هستیم و بیبشتر مراجعاتی که در سطح شهرستان داریم، درباره بیکاری است. وقتی نمی‌توانیم کار برای مردم ایجاد کنیم؛ چرا بستر خوداشتغالی را از آن‌ها بگیریم؟ کار کارشناسی در اختیار و جزو حقوق اولیه نماینده است و نمایندگان حق اظهارنظر دارند و اینکه موضوع را اصل هشتاد و پنجی کنیم و در اختیار کمیسیون خاصی بگذاریم، درست نیست. حق نمایندگان را محفوظ بدانیم و به کمیسیون ارجاع نشود. / ایلنا