آمار فوتی پیک پنجم به ۲۹ نفر رسید

به گزارش تالشان نیوز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش با اشاره به فشار مضاعف پیک پنجم کرونا بر کادر بهداشت و درمان گفت :

مطابق آمار ثبت شده از شروع پیک پنجم در شهرستان تالش در تاریخ ۲۹ تیر تاکنون دو هزار و پانصد و بیست و پنج بیمار مشکوک به علائم کرونا توسط همکاران ما در اورژانس بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش به صورت سرپایی تحت مداوا و مشاوره پزشک قرار گرفتند.

و به قرنطینه هدایت شدند که در این بین مجموعا ۴۲۰ بیمار کرونایی در این مدت در بیمارستان بستری  و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود : متاستفانه باید اعلام کنیم از زمان آغاز پیک پنجم در تالش ۲۹ نفر در بیمارستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشتند که گفتنیست واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال در کاهش تعداد این تلفات اثر گذاری ملموسی داشته است و این امر نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون است.

دکتر بختیار حیدرنیا از استقرار ۴۰ تیم ثابت و سیار واکسیناسیون در حوزه های شهری روستایی و مناطق عشایری خبر داد و اظهار داشت : تاکنون ۶۰ هزار دز واکسن طبق گروه های اعلامی وزارت بهداشت و درمان در شهرستان تالش تزریق شده است .

حیدرنیا در ادامه با بیان اینکه واحد های واکسیناسیون تالش در حال حاضر مشغول تزریق دز دوم میباشند عنوان داشت : از هفته آینده بر اساس دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت بهداشت گروه های سنی جدیدی به سبد واکسیناسیون اضافه خواهد شد و واکسیناسیون شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم و همه اقشار جامعه ، اهتمام مسئولین بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا را خواستار شد و عنوان داشت :

گروه های سنی و شغلی مطابق اعلام برنامه واکسیناسیون از طرف وزارت بهداشت سریعا به واحد های واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.