تخلف برای دور زدن محدودیت‌های تردد

انتقال خودروهای لاکچری پلاک غیربومی به گیلان با استفاده از تریلی‌های ویژه حمل خودرو/فیلم

تالشان نیوز : این روزها برخی می خواهند به هر قیمتی که شده قوانین را دور بزنند و وارد گیلان شوند لذا مشاهده شده که صاحبان خودورهای گرانقیمت و لاکچری، خودروهای خود را با تریلی روانه گیلان کرده و خودشان چراغ خاموش به استان وارد می‌شوند.

«سیدمهدی حسینی نیری» در برنامه گفت‌وگوی خبری دور زدن آشکار قوانین ستاد ملی کرونای کشور و انتقال خودروهای گران‌قیمت با پلاک غیربومی با استفاده از تریلی‌های ویژه حمل خودرو به گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شماره ۱۵۹۳ امداد خودروی کشور آماده دریافت گزارشات تخلف اینچنینی است.

رییس انجمن صنفی امداد خودرو کشور برخورد با چنین افرادی که قوانین را زیر پا می‌گذارند را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: در چند ساعت گذشته گزارشاتی پخش شد مبنی بر اینکه خودروهای سواری به ویژه خودروهای لاکچری توسط خودروسواران از استان‌های دیگر حمل شده و در استان‌های شمالی و توریستی تحویل داده می‌شوند.

حسینی نیری با بیان اینکه تمامی گزارشات و فیلم‌هایی که در مورد انتقال خودروهای لاکچری به استان‌های شمالی با کامیون منتشر شده توسط امداد خودرو کشور مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: در تحقیقاتی که انجام دادیم مشخص شد این خودروهای حمل بار فاقد آرم و علایم مشخص و فاقد بارنامه هستند.

وی با تاکید بر اینکه این خودروسواران به شکل زیرزمینی فعال و اقدام به حمل خودروهای سواری گران قیمت می‌کنند ابراز داشت: گزارش‌ها حاکی است برخی از افراد سودجو در سایت‌ها خدمات خودرویی را ثبت کردند و مردم با مراجعه به این سایت‌ها از این گونه شرکت‌ها سرویس می‌گیرند.

رئیس انجمن صنفی امداد خودرو کشور با تاکید بر اینکه شرکت‌های باری اینچنینی هیچ ارتباطی با انجمن صنفی امداد خودرو کشور ندارند اضافه کرد:‌ در گیلان طبق تمهیداتی که با نماینده‌های استانی انجمن صنفی امداد خودرو انجام دادیم مقرر شد با همکاری قوه قضائیه، پلیس راه، پلیس راهور و نیروی انتظامی اینگونه تخلفات را شناسایی و نسبت به برخورد با خاطیان اقدام کنیم.

حسینی نیری در پایان ضمن اشاره به این موضوع که کامیون‌های حمل خودروهای لاکچری با پلاک غیربومی در صورت مشاهده توقیف می‌شوند خاطرنشان کرد: از مردم و شهروندان استان‌هایی مانند گیلان هم درخواست داریم ما را در این امر یاری کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف حتما مراتب آن را به شماره ۱۵۹۳ بدون کد به همکاران ما در امداد خودرو اطلاع دهند. / شبستان