سکوت محافظه کارانه یا لابی کاسبکارانه

سکوت محض محمدیاری در آستانه انتصاب استاندار گیلان!

به گزارش تالشان نیوز با استقرار کابینه دولت ابراهیم رییسی و آغاز به کار وزیر کشور ، استان گیلان در روزها و هفته های اخیر وارد کشاکش شدید تعیین استاندار جدید گیلان شده است .

بدین ترتیب که گروه های سیاسی اصولگرا به خاصه فعالین ستادی ابراهیم رییسی ، به طرق مختلف افراد مد نظر خود را جهت تصدی عالی ترین مقام اجرایی گیلان به وزیر کشور تعرفه نمودند.

در این بین نام افراد مختلفی مطرح شد اما وجه مشترک همه این گزینه ها ، تاکید بر بومی بودن استاندار اینده گیلان بود

تا آنکه تصاویر نشست جوان ۳۸ ساله و گمنامی از شیراز در دیدار با نماینده ولی فقیه استان در رسانه ها منتشر شد.

حضور عبدالرحمن معاشر رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی و رییس ستاد های ” ایران من ” ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در گیلان و دیدارش با ایت الله فلاحتی و همچنین برخی از نیروهای سیاسی استان ،

به انتصاب بالقوه وی به عنوان استاندار جدید گیلان دامن زد که حواشی و مخالفت های بسیاری را هم در میان مردم و نیروهای سیاسی استان با خود به همراه داشت .

این حواشی تا انجا پیش رفت که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان به شدت نسبت به تلاش های معاشر برای رسیدن به کرسی عالی ترین مقام اجرایی استان موضع گرفته و این دیدار را رفتارهای خارج از عرف و ساختارهای تشکیلاتی برای کسب منافع فردی قلمداد نمودند.

هر چند که معاشر در گفتگویی با معرفی خود و فعالیت ها و شناختش از مسائل ریز گیلان به هجمه انتقادات بر علیه خود واکنش نشان داد و حضورش در گیلان را در راستای کار تشکیلاتی جمعیت گفتمان انقلاب توجیه کرد !

اما نکته قابل توجه ، سکوت غالب نمایندگان استان نسبت به موضوع بسیار مهم انتخاب استاندار گیلان است .

پیشتر برای اولین بار حسن محمدیاری نماینده حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر در جلسه علنی بررسی برنامه های دولت و رای اعتماد کابینه ابراهیم رییسی در مجلس شورای اسلامی در نطقی در مقام مخالف با برنامه های دولت به موضوع بسیار مهم انتخاب استانداران اشاره داشت.

صحبت های محمدیاری هرچند که در ان نوبت ارتباطی به موضوع نطق نداشت اما صراحتا بر بکارگیری استاندارانی که اشرافیت کافی و وافی به مشکلات و مسائل استان ها دارند تاکید داشت.

نماینده مردم تالش که به نظر میرسد در نطق خود بر انتصاب استاندار بومی تاکید داشته ، در حالی این روزها نسبت به حواشی انتخاب استاندار غیر بومی برای گیلان و محتمل شدن انتصاب عبدالرحمن معاشر به این سمت روزه ی سکوت گرفته که به سبب علاقمندی و اصرارش در ابراز نظر در مسایل مختلف علامت سوالی را در اذهان ایجاد کرده است !؟

قطعا طی روزهای آتی نیت و دلیل این سکوت عجیب نماینده ای که به نمایش و هیاهو و پروپاگاندای رسانه ای و ابراز نظر های متوالی و بعضا نا مربوط علاقه ی ویژه ای دارد.

مشخص خواهد شد که نسبت به کدام ویژگی و توانایی عبدالرحمن معاشر و یا گزینه های غیر بومی مطروحه برای استانداری گیلان روزه ی سکوت گرفته است !

سیاست در پیش گرفته شده توسط محمدیاری در این خصوص ، احتمال سکوت محافظه کارانه با نیت لابی کاسب کارانه برای کسب کرسی های وزارت کشور در حوزه انتخابیه خود را تقویت میکند تا بدین ترتیب جایگاه خود در حوزه انتخابیه و نهادهای دولتی را مستحکم تر کند .