استعفای رییس بیمارستان پذیرفته نشد

رحمانی بر سر دو راهی منافع مردم یا مافیای درمان

به گزارش تالشان نیوز حوزه درمان با اینکه با جان و مال مردم ، در ارتباط مستقیم قرار دارد ، اما در سالهای اخیر به حوزه ای کاملا غیر شفاف و محل رانت از سوی برخی پزشکان و عوامل درمان تبدیل شده است.


برای واضح تر بیان شدن عدم شفافیت در بخش درمان ، فرض کنید شما طرفدار یک تیم فوتبال هستید ، و شما هر هفته در معرض مسابقات ، حواشی مصاحبه ها و گزارشات مختلف ، از بازیکنان و کادر فنی تا مدیریت باشگاه قرار میگیرید.

چه کسانی در حالی تبانی اند

و در کنار تماشای صدها برنامه تحلیلی خبری راجع تیم محبوبتان ، میتوانید متناسب با شناخت خودتان انالیز و تحلیل ارائه دهید.

به طور مثال فلان بازیکن یا داور در این بازی تبانی کرده است ، یا فلان سرمربی در حد و لیاقت هدایت این تیم نیست، یا فلان مدیر با رانت عوامل بیرونی وارد عرصه مدیریت شده است ، یا فلان دست های پشت پرده ، به سبب منافع کثیف خود بر مدیران باشگاه ، فشار میاورد که فلان مدیر باشگاه برکنار شود.


اما حوزه درمان ، بر خلاف حوزه ی ورزش حوزه ای است که مردم و اجتماع نه تنها علاقه ای به بودن در معرض اخبار ان ندارند، بلکه در صورتی که سر و کاری هم  با حوزه درمان داشته باشند سعی دارند ، سریعا خود را برای کاهش آلام از ان فضا دور کنند.

به طور مثال  یک علاقمند به ورزش میتواند هر هفته در معرض تماشای ان باشد، اما همان فرد هر روز و هفته بیمار نمیشود تا مسائل و مشکلات بخش درمان را به انالیز بگذارد ، که مثلا چه کسانی در حالی تبانی اند چه کسانی در حال قصورند، چه کسانی با جان و سلامتی مردم بازی میکنند!

استعفای رحمانی پذیرفته نشد

همانطور که در خبر ها امد ، هفته گذشته دکتر رحمانی از ریاست بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش استعفا داد ، با اینکه این استعفا توسط دانشگاه علوم پزشکی مورد قبول واقع نشد،

اما این استعفا و اتفاقات پیرامون بیمارستان به تلاش برای دست درازی دست های کوتاه شده از مدیریت بیمارستان و صحنه ارایی مافیای درمان ، پرده برداشت.


این استعفا همانطور که در بیانیه دکتر رحمانی اشاره شده ، نه به علت خدشه به استقلال مدیریتی و نه به علت دخالت حوزه ی سیاسی ، و نه به علت داروخانه نداشته بیمارستان که بیماران شهرستان با بی احترامی تمام اسیر و سرگردان میشوند،

و نه به خاطر کمبود امبولانس بیمارستان و نه به خاطر صدها قلم تجهیزات پزشکی بوده که کمبود ان باعث گشته ، پزشکانی که استخدام رسمی دولت و حقوق بگیر بیمارستان هستند ، به بهانه نبود ان تجهیزات بیماران را به جهت سرکیسه شدن حواله کلینیک های خصوصی می کنند.!

نقش مافیای درمان

این استعفا برخلاف ادعای دکتر رحمانی ، نه به خاطر مشکلات شخصی بلکه به دلیل کشمکش ایجاد شده ، توسط مافیای پر قدرت درمان شهرستان بود ، که در مدیریت جدید بیمارستان عرصه را بر خود تنگ دیدند ، و تفرقه اندازی و ایجاد اختلاف در مدیریت درمان را چاره کار خود دریافتند.


برای انکه قدرت و نقش مافیای درمان مشخص گردد ، میتوان به تیتر خبر مهمی که در حوزه درمان به کررات توسط مسئولین سیاسی منتشر شد ، مراجعه کنیم :


“اتحاد مثال زدنی بین مسئولین تالش ، علی رغم کارشکنی ها و شیطنت برخی افراد
کلنگ زنی بخش قلب بیمارستان تالش انجام خواهد شد.


ایا تاکنون کسی از عاملین شیطنت و کارشکنی ها نامی برده است ؟ ایا شهروندان تالش حق ندارند بدانند چه کسانس قصد داشتند چنین جفای بزرگی بر مردم روا دارند ؟ براستی اتحاد در مقابل کدام دشمن ؟

حال که دکتر رحمانی تحت فشار این کشمکش ها استعفا دادند و مجدد به روی کار امدند ، باید طی روزهای اتی با عملکرد خود نشان دهند ، کدام یک از این دو راهی را انتخاب خواهند کرد ، و ایا مطابق میل مافیای درمان عمل خواهند کرد یا در کنار منافع مردم خواهند ماند.؟


تالشان نیوز با آگاهی کامل به ابعاد قدرت پنهان مافیای درمان در سلسله گزارشاتی خواهد پرداخت.