کرونا در حال رکورد شکنی در تالش

بستری ۸۸۹ بیمار کرونایی و فوت ۱۰ نفر در ۱۹ روز

به گزارش تالشان نیوز دکتر حیدرنیا در گفتگویی وضعیت شهرستان تالش را حساس و بحرانی خواند و اظهار داشت : مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید نورانی در خرداد و تیر امسال ۷۴۵ نفر بوده است که متاستفانه به فوت ۶ نفر منجر شد.
اما در جهشی کم سابقه در طول دوران بحران کرونا تعداد بستری ها از ابتدای مرداد تا امروز ۱۹ مرداد به ۸۸۹ نفر رسیده است ، که متاستفانه فقط در این ۱۹ روز شاهد مرگ ده نفر از همشهریان خود بوده ایم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش از بستری ۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان خبر داد و گفت : از دشواری تحمل شرایط کنونی برای مردم و فشار بر اصناف و همه اقشار جامعه آگاهیم ، اما بهترین راه حل موجود برای کنترل بیماری تعطیلی تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتیست به خصوص توسط عزاداران حسینی در ماه محرم که ، انتظار داریم مردم با درک شرایط موجود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود : از هیات امنای مساجد انتظار داریم که در رعایت موازین بهداشتی نهایت تلاش خودشان را به کار گیرند ، چرا که آنان در قبال جان و سلامت مردم مسئولیت دارند و این عین حق الناس است.

حیدرنیا با تاکید بر اهمیت امر واکسیناسیون در بازدارندگی ابتلا به بیماری و کاهش آمار مرگ و میر عنوان داشت : ۹۰ درصد بیماران بستری کسانی هستند که واکسینه نشدند و این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون هست بنابراین خواهش میکنیم گروه های سنی و اقشاری که واکسیناسیون آنها فرا رسیده حتما جهت واکسینه شدن به مراکزی تعیین شده مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد : با تلاش همکاران بهداشت و درمان واکسیناسیون در مناطق مختلف روستایی ییلاقی و شهری شهرستان تالش با سرعت در حال انجام است و تاکنون بالغ بر ۴۳ هزار نفر از شهروندان واکسینه شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در پایان با بیان اینکه کسانی که علائمی چون سردرد ابریزش بینی گلو درد طب دارند و بعضا دچار مشکلات گوارشی میشوند خود را در صف های طولانی تست کرونا معتطل نکنند و دچار اضطراب نشوند چرا که این علائم  ، نشانه های حتمی کرونای دلتاست بنابراین توصیه میشود زیر نظر پزشک ، درمان را توامان با قرنطینه آغاز کنند.