محمدیاری در تذکر شفاهی:

برخورد قهرآمیز با پیرمرد گلیم فروش که هیچ آسیبی به منابع طبیعی وارد نمی کند قابل قبول نیست

به گزارش تالشان نیوز : حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، ضمن تشکر از سفر یک روزه دکتر قالیباف به استان گیلان، خطاب به رئیس مجلس گفت: هرچند حضور شما در استان گیلان نویدبخش بود اما مردم مطالباتی در حوزه های مختلف مانند معیشت و دستمزد عقب افتاده کارکنان سد شفارود داشتند که جزو برنامه های شما در این سفر نبود البته دغدغه خود را در این سفر مطرح کردید.

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه مقرر شد که پیگیری های لازم در این حوزه انجام شود و استاندار در جمع نمایندگان و در حضور شما قول پرداخت ۲ ماه از معوقات را داد اما متاسفانه نه تنها تاکنون این موضوع اجرایی نشده بلکه کارگران در مقام اعتراض نیز تهدید به اخراج شدند.

وی اضافه کرد: براساس اصول ۹۰ و ۸۴ قانون اساسی و ماده ۴۴ آئین نامه داخلی مجلس که سر و سامان دادن و کارآمدسازی مجلس و نمایندگان جزو وظایف اصلی اصل ۹۰ است لطفا رسیدگی به این موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دهید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در موضوع سد شفارود کارفرما و پیمانکار هر دو مقصر هستند، تصریح کرد: کارفرما آنگونه که باید بر نحوه اجرا نظارت نکرده است.

محمدیاری همچنین در تذکر دیگری کلیپی که اخیرا در فضای مجازی درباره برخورد قهرآمیز با پیرمرد گلیم فروش شده را مشمئزکننده توصیف کرد و ادامه داد: این برخورد با پیرمرد گلیم فروشی که فعالیت وی در منطقه هیچ آسیبی به منابع طبیعی وارد نمی کند قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی بی تدبیری ها موجب می شود که نظام اسلامی هزینه دهد، تصریح کرد: به نظر می رسد عده ای به دنبال ایجاد نارضایتی هستند که کمیسیون اصل ۹۰ باید به این موضوع نیز رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر در مجلس در حال بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هستیم و به نوعی می توان فعالیت این پیرمرد را کسب و کاری خرد تعریف کرد، برخورد با این پیرمرد نشان می دهد که ما در مراحل ابتدایی این موضوع مانده ایم، ادامه داد: رئیس قوه قضائیه باید هیاتی را مسئول رسیدگی به این موضوع کند.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه در سفر به گیلان به موضوع سد شفارود در حضور وزیر نیرو و استاندار اشاره کردم، گفت: مقرر شد که حقوق ۲ ماه کارکنان واریز شود.مشکلات این سد مربوط به پیمانکار آن است، اشکالات موجود در فعالیت پیمانکار در حال تعیین و تکلیف براساس قانون است.

وی همچنین تصریح کرد: آقای شجاعی موضوع برخورد با کسب وکارهای جز را رسیدگی کند / خانه ملت