دادستان مرکز گیلان تأکید کرد؛

برخورد قاطع با ترک فعل متولیان اصلی تالاب انزلی | از حداقل امکانات محروم هستیم

به گزارش تالشان نیوز به نقل از مهر، مهدی فلاح میری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از وصول خبر مبنی بر وقوع آتش سوزی در نیزارهای تالاب انزلی دادستان، رئیس دادگستری انزلی و مدیریت بحران استان در صحنه حاضر شدند، افزود: طی دو روز گذشته برای مهار و کنترل آتش سوزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به شناسایی چند نفر در زمینه آتش سوزی تالاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک نفر بازداشت و چهار نفر دیگر نیز تحت قرار هستند و تحقیقات در حال تکمیل است.

دادستان مرکز گیلان در ادامه با بیان اینکه تا کنون بر اساس مستندات و تحقیقات انجام شده عمدی بودن آتش سوزی همانند سنوات گذشته محرز شده است، اضافه کرد: عده‌ای برای توسعه تصرفات غیر قانونی خود اقدام به آتش زدن تالاب می‌کنند.

وی بر برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد تأکید و تصریح کرد: بازدید میدانی با حضور ریاست کل دادگستری گیلان از منطقه انجام شده و در این زمینه آنچه که بر اساس سوابق موجود در دادگستری مشخص شده این بوده که هرساله در این فصل با وقوع آتش سوزی‌هایی در تالاب مواجه هستیم.

فلاح میری ادامه داد: متولیان امر که نماینده دولت در حفاظت و مراقبت از تالاب هستند و اسناد آن به نام وزارت نیرو و سازمان منطقه‌ای صادر شده و در استان نیز باید متولی امر باشند و امکانات لازم را برای این شرایط با توجه به کاهش بارندگی و افزایش دما پیش بینی کنند متأسفانه اقدامات لازم را انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه از حداقل امکانات برای برخورد با حوادث در تالاب انزلی محروم هستیم، ادامه داد: قطعاً ترک فعل و اهمال در انجام وظیفه انجام شده و دستگاه قضائی استان برای متولیانی که اهمال کاری کرده‌اند تشکیل پرونده داده و برخورد قاطع انجام خواهد داد.

دادستان مرکز گیلان با قدردانی از فعالان محیط زیستی که به صورت خودجوش برای مهار و خاموش کردن آتش وارد عمل شدند، گفت: یکی از موارد قابل توجه در این بخش پیش بینی نکردن حداقل امکانات برای برخورد با چنین حوادثی در تالاب از سوی متولیان امر است.