حسن محمدیاری خبر داد :

افزایش اعتبار ۵۵ میلیارد تومانی کنار گذر تالش

به گزارش تالشان نیوز حسن محمدیاری نماینده حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر در اخرین نماز جمعه بخش کرگانرود در سال ۱۴۰۰ شرکت کرد .

محمدیاری با اشاره به روند مباحثات و مصوبات کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی گفت : اعضای کمیسیون تلفیق در تدوین بودجه ی سال ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به موضوع معیشت مردم و حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین به حوزه جوانان و اشتغال داشتند و مصوبات خوبی را به تصویب گذراندند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد عملیاتی شدن و اثر گذاری این مصوبات باشیم.

وی افزود : حمایت از شهرداریهای شهر های زیر ۵۰ هزار نفر که معمولا کم برخورد دار هستند یکی دیگر از موارد مورد تاکید کمیسیون تلفیق بود تا در بحث تخصیص قیر رایگان مشکلات انان در خصوص ترمیم معابر برطرف شود .

حسن محمدیاری با بیان اینکه پروژه ی کنار گذر تالش یکی از مهمترین پروژه های شهرستان تالش میباشد از افزایش اعتبارات مربوط به این پروژه در کمیسیون تلفیق خبر داد و اظهار داشت : مجموعا برای پروژه ی مهم کنارگذر تالش مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با اعتراض و تلاش های صورت گرفته شده این مبلغ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و دستورات آن در کمیسیون تلفیق اخذ شد هرچند که مبلغ پیش بینی شده برای تکمیل پروژه ی کنار گذر تالش مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان میباشد.

نماینده تالش با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین از همراهی دستگاه قضا در خصوص واگذاری اراضی ملی در راستای احداث پست برق بخش کرگانرود گفت : برخی گمان میکنند بیان کردن کارهای خوب ریا است در حالی که بین ریا و تبلیغ کار خوب تفاوت زیادی است .

وی ادامه داد : یکی از مشکلات اساسی بخش کرگانرود قطعی برق است که مردم و کشاورزان و صنایع سالها در این بخش با ان درگیر هستند که اخیرا مسئولین دستگاه قضایی با همراهی خودشان در خصوص واگذاری اراضی ملی جهت احداث پست ۶۳/۲۰ موافقت لازم را داشتند که جا دارد از جهت این همکاری تقدیر و تشکر داشت.

محمدیاری در ادامه همراهی و همکاری دستگاه قضا در سایر موارد را در موضوعات شهرستان تالش خواستار شد و به اهمیت موضوع پسماند پرداخت و گفت : در موضوع کارخانه کمپوست ملاحظات و دغدغه های زیست محیطی وجود دارد که میشود با تدبیر و کار تخصصی این دغدغه ها را مرتفع کرد.

در سطح سه شهرستان روزانه ۲۴۵ تن زباله تولید میشود و باید برای این وضعیت چاره اندیشید