سرمربی تیم فوتبال شاهد شفارود اسالم :

در هر مسابقه بدون هیچ امادگی صرفا برای جلوگیری از سه بر صفر شدن بازی و حذف از رقابت ها مجبور به تقبل هزینه ها هستم

به گزارش تالشان نیوز تیم فوتبال شاهد شفارود اسالم یکی از تیم های ریشه دار شهرستان تالش است که روزگاری در دهه شصت نامی اشنا در میان فوتبال دوستان گیلان بود

 

این تیم در حال حاضر در شرایطی که در لیگ سوپر لیگ استان به رقابت با حریفان خود میپردازد به دلیل نبود امکانات و اسپانسر مالی در وضعیت بغرنجی به سر میبرد .

 

ارش شکرگزار سرمربی خوش اتیه تیم فوتبال شاهد در پیامی به تشریح اخرین وضعیت این تیم قدیمی و پرطرفدار پرداخته و از بی مهری فوتبال دوستان و مسئولین ورزشی شهرستان گفته است که در متن ذیل امده :

 

چند کلامی با هواداران تیم قدیمی و ریشه دار شاهد به عنوان سرمربی این تیم

اوضاع مالی تیم شاهد در شرایط اسفناکی است و این شرایط بر عملکرد فنی تیم تاثیر گذاشته است. تا به امروز اکثر هزینه ها را شخصا پرداخت کرده ام

لازم میدانم مشکلاتمان را تیتروار خدمتتان عرض نمایم.

۱.بازیکنان تیم حتی یک ریال بابت بازی ها و تمرین ها تا به امروز دریافت نکرده اند.

۲.تیم دارای البسه مناسب نیست.لباس تیمی ما فقط یک دست می باشد و در برخی بازیها مجبوریم با لباسی که برای تمرین کردن خریده بودیم بازی کنیم و حتی بارها به علت مشکلات تغییر شماره های پیراهن با ناظرین برگزاری مسابقات به مشکل خورده ایم و با منت و خواهش توانسته ایم بازی کنیم.

۳.در یک بازی نزدیک بود داور قبل از شروع بازی به علت همرنگی جوراب تیم ما با تیم میزبان، نتیجه را سه بر صفر اعلام کند که با مشکلات فراوانی این مساله را حل کردم.چون تیم فقط یک دست جوراب دارد.

۴.گرمکن ورزشی یک دست نداریم و باشگاه نتوانسته این مشکل را حل کند.فوتبالی ها میدانند که این مساله چقدر در نظم و انسجام تیمی موثر است ان هم در لیگی که برخی از تیمها از لحاظ تدارکات تا دندان مسلح هستند.

۵.وجود مشکلات مالی باعث شده بازیکنان نتوانند منظم به تمرین بیایند و تمرینات ما اکثرا با ۱۰بازیکن برگزار می شود.
در فصل برداشت کیوی چند بازیکن من به خاطر اینکه کارگر روز مزد بودند به تمرینات نمی آمدند.دقیقا زمان آماده سازی تیم برای مسابقات…

۶.نتوانسته ایم هیچ پاداشی برای بازیها به بازیکنان بدهیم و بازیکنان با صرف هزینه شخصی رفت و آمد میکنند.

۷.بنده به عنوان سرمربی تیم نقش تدارکات،کمک مربی،مسئول مالی و سرپرست تیم را برعهده دارم و در بازی با کلاچای تنها شخص غیربازیکن در تیم بودم که تمام هزینه را برعهده داشتم و تا به امروز نیز فقط به علت عشق به بازیکنان تیمم و فوتبال شهرستان اکثر هزینه هارا شخصا پرداخت کرده ام.

۸.مالک باشگاه تلاش بسیاری برای پیدا کردن اسپانسر کرده ولی انگار فوتبال دوستان تالشی با این تیم قدیمی قهر هستند.
ایشان هشت سال است که با دست خالی این تیم را حفظ کرده و جوانی اش را صرف این تیم کرده اما یک انسان چقدر میتواند از خود برای یک تیم بزند در حالیکه هیچ‌مسئولی کمکی نمیکند.

۹.در حالیکه بنرهای حمایت مردم تالش و مخصوصا بخش اسالم (شورای شهر اسالم و شهرداری) از تیم متمول چوکا در ورزشگاه پوریای ولی در چشم مخاطب می زند این افراد حاضر به کمک یک ریالی نیز به این تیم مردمی نشده اند.

۱۰.کمترین مبلغ دریافتی بازیکنان تیمهای دیگر لیگ حدود ۳میلیون تومان حقوق ماهانه است اما بازیکنان ما با قراداد صد هزار تومان در کل فصل قرارداد بسته اند.

۱۱.اگر صحبت از حمایت از تیمهای شهرستان است چطور بازیکن سکو نشین تیمی دیگر از این شهرستان مبلغ ۱۸۰میلیون قرارداد دارد اما کسی نیست حتی ریالی به این تیم کمک کند.

۱۲.اکثر فوتبال دوستان تالشی بخاطر عدم وجود پول و نهایتا مشکلات مرتبط و غیر مرتبط با آن به سمت این تیم نمی آیند و این جفای بزرگی در حق ماست.

۱۳.توپ و وسایل تمرین و محل تمرین ما در حد تیمهای نونهالان نیز نمی باشد.

۱۴.در بازی ها براحتی حق ما نادیده گرفته می شود.دو‌باخت ما به تیمهای دیگر و یک مساوی با پنالتی هایی بوده است که واقعا به ناحق برای تیمهای دیگر گرفته شده اما هیچ کس را نداریم که فریاد ما را به جایی برساند.

۱۵.به عنوان سرمربی تیم تنها دغدغه ای که ندارم مربیگری است زیرا با این حجم مشکلات فرصتی به این قضیه نمیرسد.در بازی با کلاچای به علت اینکه با ماشینی نامناسب رفتیم(عدم امکان مالی)پنج دقیقه قبل از شروع بازی رسیدیم.دیگر برای یک مربی چه استانداردی برای کوچینگ تیم باقی میماند.

۱۶.با صحبت با مسئولین برخی تیمها آنها از ۲۰۰میلیون تا ۶۰۰میلیون تا این مرحله از بازیها خرج کرده اند در حالیکه تیم ما در حدود ۴۰میلیون تومان خرج کرده است.

۱۷.این تیم در شرایط نامساعدی است که نیازمند کمک مالی بسیار فوری می باشد تا تنها نماینده شهرستان تالش و تقریبا غرب گیلان بتواند به حیات خود در سوپر لیگ بزرگسالان گیلان ادامه دهد.

این تیم تنها تیمی است که جوانان این دیار پس از مرحله پایه بتوانند به فوتبال خود در حد نیمه حرفه ای در مقطع بزرگسالان ادامه دهند و اگر این پایگاه از دست برود فوتبال شهرستان تا سالها ضرر و زیان آن را لمس خواهد کرد.

۱۸.علت پرداخت هزینه ها توسط بنده ترس از سه بر صفر شدن بازی می باشد.هر بار عنوان میکنم تا پول نرسد بازی نمی‌کنیم اما روز بازی متوجه میشویم پول نیست و مجبور می شوم برای جلوگیری از سه بر صفر شدن بازیها با پرداخت هزینه شخصی به بازی برویم و هزینه برگزاری را پرداخت کنم.

این مساله فقط برای اینست که فردا روزی شخصی که این تیم را تحویل گرفت به علت همین مساله متضرر نشود.در ضمن بیشتر از دوبازی عدم حضور به منزله حذف از مسابقات می باشد.

در پایان عنوان میکنم این تیم برای بقا در سوپر لیگ گیلان حداقل به مبلغ ۲۵۰میلیون پول نیازمند است وگرنه با توجه به هزینه های تیمهای دیگر کار مشکل میشود.

نه به عنوان سرمربی تیم بلکه به عنوان یک هوادار قدیمی شاهد که از روی تپه های ورزشگاه پوریای ولی ، عابدی ها،قلی زاده ها و رسول زاده ها را تشویق میکردم و با باخت این تیم گریان و با برد این تیم شادمان بودم از تمام عاشقان فوتبال تالش دوستان عزیزم که توانایی کمک به این تیم را دارند میخواهم که به داد این تیم برسند.

به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند
که برون در چه کردی که درون خانه آیی

هفتم دی ماه ۱۴۰۰
ارادتمند همه شما
آرش شکرگزار ناوی