علی رغم ورود دستگاه قضا

سربرداری درختان خیابان طالقانی تالش از سر گرفته شد

با وجود ورود دادگستری تالش و حضور بازرسان دادگستری گیلان اما شهرداری تالش توانست در گزارش خود دستگاه های نظارتی را بر خطرآفرین بودن درختان خیابان های سطح شهر اقناع کند و عملیات سربرداری درختان را ادامه دهد

به گزارش تالشان نیوز پس از وقفه ای حدود دو هفته ای شهرداری تالش سربرداری درختان خیابان طالقانی را از سر گرفت.

گزارش های غیر رسمی حکایت از ان دارد پس از حساسیت ها و نگرانی های ایجاد شده در میان شهروندان و رسانه های محلی و همچنین فعالین محیط زیستی ، دستگاه قضایی شهرستان تالش به این موضوع ورود کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی شهرداری تالش شده است .

و همچنین بازرسانی از دادگستری گیلان جهت بررسی ابعاد کارشناسی این امر به تالش سفر کردند.

به همین سبب عمیلیات سربرداری تا تکمیل گزارشات برای مدتی متوقف شد.

در این بررسی ها کارشناسان شهرداری تالش با ارائه گزارشاتی هم حوزه ی قضایی تالش و هم بازرسان دادگستری گیلان را با ارائه دلایلی چون خطرات احتمالی عدم سربرداری درختان سطح خیابان های تالش جهت از سرگیری عمیلیات سربرداری اقناع کردند .

خشک شدن احتمالی درختان یکی دیگر از مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مجموعه شهرداری تالش در گزارشات خود این ادعا را نیز رد کرده است.

بدین ترتیب بی انکه به موضوعات زیست محیطی و منظر شهری وجود درختان توجهی شود علی رغم ورود دستگاه قضایی مجوز سربرداری باقی درختان رسما صادر شد با این تفاوت که حدود یک یا دو متر ارتفاع سربرداری درختان خطر آفرین افزایش یافت و مثل درختان قبلی دو نیم نشدند.

در این میان اما سکوت اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم جای تامل دارد .