مالک تیم چوکای تالش خبر داد

چوکا واگذار نمی شود / الزام تسریع در رفع نواقص استادیوم تالش

آرش ریاضی مند، پس از کسب اولین برد چوکا در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور “جام آزادگان” در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برگزاری بازی ها در ورزشگاه سردار جنگل رشت هم از نظر روحی هم از نظر مالی تفاوتی با دیدارهای خارج از خانه ندارد و مسئولین باید در این زمینه به یاری این باشگاه بشتابند.

وی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که توانستیم با برد مقابل تیم خوب گل ریحان البرز، به جدول برگردیم، ادامه داد: این برد را به هزاران هوادار عاشق تیم فوتبال چوکا در سراسر کشور تقدیم و از همه آنها بابت صبر و حوصله بعد از اتفاقات ناخوشایند هفته های اخیر، تشکر می کنیم.

وی با اشاره به روند آماده سازی تیم چوکا برای حضور در مسابقات جام آزادگان به انتقادات “هادی شکوری” سرمربی سابق این تیم به نحوه ی مدیریت باشگاه پاسخ داد و افزود: همانطور که هواداران در جریان هستند، تیم ما در ابتدای فصل با “نصرتی” آغاز به کار کرد که در نهایت، ادامه همکاری با وی به دلایل مختلف میسر نشد و هم اکنون تیم این مربی یعنی “پارس جنوبی جم” در صدر جدول رقابت ها قرار دارد.

اردوهای چوکا پیش از آغاز رقابت ها قابل قبول بود

ریاضی مند با تأکید بر اینکه در ادامه با “هادی شکوری” مذاکراتی داشتیم، خاطرنشان کرد: وی در خصوص موفقیت تیم چشم اندازی را ترسیم کرد و وعده هایی را داد که ما مجاب شدیم به ایشان این فرصت همکاری در تیم چوکا را بدهیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه “شکوری” در طول مدت همکاری نتوانست صحبت های خود را عملی کند در حالی که بعد از شروع تمرینات در تالش به درخواست کادر فنی به مدت هشت روز در یکی از بهترین کمپ های کشور که بسیاری از تیم های لیگ برتر و لیگ یک در این محل اردو برگزار می کنند، به آمادگی تیمی پرداختیم و همچنین با تیم “بادران” دیدار تدارکاتی برگزار کردیم.

وی یادآور شد: بعد از اردوی تهران به تالش بازگشتیم و بعد از انجام چند تمرین در تالش با درخواست کادر فنی با صرف هزینه قابل توجه، دوباره جداگانه برای دیدار تدارکاتی با تیم استقلال و شاهین شهرداری بوشهر به تهران سفر کردیم و جزو تیم هایی بودیم که دیدارهای تدارکاتی و اردوی آمادگی قبل از فصل قابل قبولی را به انجام رساندیم.

جنگ برای استقرار شرایط حرفه ای باشگاه داری در چوکا

مالک چوکا، در ادامه با اشاره به اینکه باشگاه چوکای تالش فاقد زیرساخت های حرفه ای باشگاهی می باشد، تصریح کرد: ما بعد از انتقال مالکیت باشگاه، برای استقرار شرایط حرفه ای باشگاه داری تلاش می کنیم و هیچگاه به دنبال این نبودیم که بگوئیم مدیریت بی نقصی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه، پذیرای ادعای کذب علیه مدیریت باشگاه نیستیم، اضافه کرد: در خصوص موارد شرح داده شده در خصوص شرایط پیش از فصل، باید بگویم همه امکانات رفاهی برای بازیکنان و کادر فنی اعم از سه دست البسه ورزشی، اسکان، غذا، هتل و حتی منزل شخصی کادر فنی از طرف باشگاه مهیا گشته بود که متأسفانه سرمربی وقت در برنامه تلویزیونی ادعای خلاف واقع و کذب داشت که کاری به دور از اخلاق حرفه ای بود.

وی با بیان اینکه به هر حال تا جایی که توان ما بود، امکانات خوبی را فراهم کردیم و بازیکنان مدنظر ایشان جذب شدند، خاطر نشان کرد: عدم مدیریت صحیح ایشان منجر به برهم ریختن انسجام تیم و اتحاد بازیکنان شد و حتی شاهد تنش بین بازیکنان بودیم تا حدی که “جهانگیر عسگری” بازیکن ارزشمند تیم ما توسط وی از باشگاه کنار گذاشته شد.

وی در ادامه از نگرانی در کمبود و ضعف بازیکن در برخی پست ها در آن زمان سخن گفت و توضیح داد: بازیکنانی که از جمع ما جدا شدند عدم تمایل برای همکاری با وی بود و بازیکنان هم با رضایت مربی وقت از جمع تیم خداحافظی کردند.

تعویض سرمربی، شوک خوب به تیم چوکا

آرش ریاضی مند، در بخش دیگر سخنان خود از تغییر سرمربی تیم با عنوان شوک خوب یاد کرد و از انتخاب “علی لطیفی” و کادر فنی وی ابراز خرسندی نمود و بیان کرد: به هر ترتیب به بازی اول رسیدیم و با یک نتیجه به دور از شأن تیم چوکا بازی را با نتیجه ۳ بر صفر به تیم خیبر خرم آباد واگذار کردیم. تیمی که تنها پیروزی او در مقابل ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه به خوبی معلوم بود که تیم ما در آن زمان خیلی ضعف دارد، خاطر نشان کرد: مجدد با کادر و بازیکنان صحبت کردیم، ولی متأستفانه در هفته دوم، نتیجه را به تیم ملوان واگذار کردیم و در پایان بازی به این نتیجه رسیدیم که ادامه همکاری با شکوری میسر نیست در حالی که امکانات در وسع و توان باشگاه را در اختیار وی گذاشته بودیم.

وی با انتقاد از اینکه، وی عدم نتیجه گیری خود را به لباس، هتل و غذا ربط دادند، اضافه کرد: بعد از قطع همکاری با وی به دنبال یک شوک خوب به تیم بودیم و در همین راستا با چند گزینه برای سرمربی گری تیم چوکا صحبت کردیم که در نهایت با توجه به شناخت ما از انتظارات هواداران و شرایط تیم، به این نتیجه رسیدیم که “لطیفی” می توانند این تیم را مجدد احیا کند.

مالک چوکا با اشاره به اینکه کادر فنی مدنظر سرمربی جدید، “علیرضا واحدی نیکبخت” و “علی چینی” بودند که با همه تلاش خود در این مدت زمان کوتاه، توانستند با بهره مندی از همت بازیکنان در اهواز مقابل تیم صدرنشین “استقلال خوزستان” اولین امتیاز را کسب کنند و در ادامه در دیدار مقابل “گل ریحان البرز” اولین برد بعد از ۲۰ سال دوری از سطح اول فوتبال کشور را به دست آوردند که یک نتیجه فوق العاده محسوب می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت این باشگاه، توضیح داد: حال تیم توانسته به شرایط خوبی بازگردد و ضمن اینکه از صبر همه هواداران تشکر می کنم، اگر خاطر هواداران بابت برخی اتفاقات مکدر شد، عذرخواهی می کنم و اعلام می کنم با تمام قدرت در کنار تیم و هواداران متعصب و پرشور خواهم ماند و برای موفقیت و غرور نام چوکا از هیچ تلاشی، دریغ نخواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه از همه توان بهره مند شدیم تا نواقص را برطرف کنیم، تصریح کرد: تاکنون نیز ۱۰ درصد ار قرارداد بازیکنان نیز پرداخت شده است و خودمان را برای دیدار مقابل رایکای بابل آماده می کنیم تا بتوانیم با دست پر از بابل برگردیم و دل هواداران را شاد کنیم.

الزام تسریع در روند رفع مشکلات استادیوم پوریای ولی

ریاضی مند با انتقاد از شرایط برگزاری مسابقات خانگی در خارج از ورزشگاه پوریای ولی تالش، خواستار تسریع در روند پیگیری و تجهیز ورزشگاه پوریای ولی شد و گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات زیرساختی ورزشگاه پوریای ولی، محروم از دیدارهای خانگی هستیم و لیگ برای ما به حالتی یک طرفه و میهمان همیشگی و محروم از میزبانی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع از نظر روانی به صورت قابل توجهی روی تیم ما تأثیرگذار است، اظهار کرد: انجام دیدارهای خانگی در خارج از خانه، بار مالی چندین برابری نسبت به بازی های خانگی بر دوش باشگاه تحمیل کرده است و علی رغم تلاش نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، آغاز عملیات ترمیم و تجهیز ورزشگاه پوریای ولی در ابهام قرار دارد.

تلاش نماینده تالش برای جذب اعتبار بازسازی پوریای ولی

مالک چوکا با اشاره به اینکه، جا دارد از پیگیری های نماینده شهرستان و اخذ اعتبار تجهیز ورزشگاه پوریای ولی تشکر کنم، ادامه داد: شأن فوتبال و مردم تالش، ورزشگاهی در خور نام آنها است که امیدواریم پس از عادی شدن شرایط بعد از بیماری کرونا، هواداران بتوانند از نزدیک تماشاگر مسابقات تیم محبوب خود باشند.

وی اضافه کرد: از همه مسئولین تقاضا می کنیم اهتمام ویژه ای را در تجهیز ورزشگاه پوریای ولی داشته باشند تا جدای از حذف بار مالی برگزاری مسابقات در ورزشگاه سردار جنگل رشت، به کسب نتایج حداکثری در “قلعه عقاب ها” کمک کنند.

ریاضی مند در پایان با رد شایعات مربوط به واگذاری باشگاه، افزود: بنده مالک باشگاه چوکا هستم و قصدی برای واگذاری باشگاه ندارم و باید بگویم که امروزه تیم داری بخش خصوصی با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه دچار نوسان و مشکلات خاص است و همانطور که پیش تر گفته شد ما منکر کمبودها نیستیم ولی کادر فنی جدید با همان کمبودها توانست تیم چوکای تالش را به مدار جدول بازگرداند.