جعفرزاده ایمن آبادی:

۹۵ درصد مردمی که برای اعتراض به خیابان می‌‎آیند، برانداز نیستند/ جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به خیابان بیاورد

به گزارش تالشان نیوز ، اعتراضات مردم در پی درگذشت مهسا امینی کماکان برای سومین هفته متوالی ادامه دارد و متعاقب آن معترضان زیادی بازداشت شدند. اعتراضات در روزهای اخیر از موضوع گشت ارشاد و حجاب اجباری گذر کرده و ساختارهای کشور را نشانه رفته است اما دلیل این مسئله چیست؟ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس به این سوال پاسخ داده است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه تریبون‌ها در کشور یک‌طرفه است. تریبون نماز جمعه، صداوسیما و… کاملا یک‌طرفه است و از سوی دیگر تمام شبکه‌های اجتماعی را هم قطع کرده‌اند. متاسفانه موضوع کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز عملیاتی نشده است و نگاهی که وجود دارد، نگاه از بالا به پایین است و هیچ راه ارتباطی برای شنیدن صدای مردم و نیازهایشان وجود ندارد.

۹۵ درصد مردمی که برای اعتراض به خیابان می‌‎آیند، برانداز نیستند

جعفرزاده با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها نیستند، گفت: در جامعه ما یک شکاف ایجاد شده است و بیش از ۹۵ درصد مردمی که در خیابان‌ها برای اعتراض می‌‎آیند، برانداز نیستند، چون حس می‌کنند تریبون و نماینده‌ای ندارند می‌آیند و البته برای اینکه گوش شنوایی هم نیست، به خیابان می‌آیند تا اعتراض خود را نشان دهند تا کسی صدایشان را بشنود.

او ادامه داد: مجلس یک‌طرفه و اقلیت است و هیچ حرکتی برای مردم و در راستای نیاز‌های آنان صورت نمی‌گیرد. دادستان گفته بیایید با من گفت‌وگو کنید، آخر چه کسی می‌تواند دادستان را پیدا کند و با او درباره مشکلات موجود گفتگو کند؟

نماینده سابق مجلس می‌گوید: چرا به مردم حق اعتراض داده نمی‎شود؟ چرا مردم را مخل امنیت می‌دانید و هیچ حقی برای اعتراض آن‌ها قائل نیستید؟ خب در این شرایط خشم مردم رسوب خواهد کرد و وقتی  کسی بخواهد خشم خود را نشان دهد، به سطل آشغال هم رحم نمی‌کند و به هر طریقی که شده می‌خواهد خشم خود را فرو بریزد.

صداوسیما برنامه‌هایی پخش می‌کند که انگار مملکت گل و بلبل است 

او با تاکید بر اینکه صدای مردم باید شنیده شود، تصریح کرد: صداوسیما برنامه‌ها را به نحوی نشان می‌دهد که گویی مملکت گل و بلبل است. از آن سو مجلس هم انگار نه انگار که نماینده مردم است. وزیر کشور و دیگر وزرا در این شرایط به مجلس رفتند و به جای اینکه صدای مردم شنیده شود و راه حلی برای برای مشکلات آن‌ها داده شود، نمایندگان در صحن راهپیمایی کردند!

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: اکنون مهسا امینی بهانه است چرا که آنها هیچ امید و آینده‌ای ندارند. دورنمایی که از آینده دارند بسیار مبهم است و همین آن‌ها را ناامید و خشمگین می‌کند. شما با بچه ۱۵ و ۱۶ ساله صحبت کنید، می‌بینید که کاملا ناامید هستند و می‌گویند نه کاری است و نه حتی می‌توان ازدواج کرد. این اعتراضات عموما در مناطق حاشیه و جنوب شهر است؛ مردمی که پولدار نیستند و نمی‌توانند مهاجرت کنند یا مانند فرزندان مسئولان به آمریکا و کانادا بروند تا VPN بفروشند. 

او می‌گوید: در شهریور ماه تورم بیش از ۹۰ درصد بود، آیا باز هم دولت روحانی مقصر است؟ قیمت کالا‌ها ۴۰۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۴ هزار کالا افزایش قیمت داشتند. چرا مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کنند؟ مردم حق دارند خشمگین باشند. مشکلات اقتصادی مردم را به خیابان آورده است. بروید مشکل برجام و FATF را حل کنید، بروید به جای نامه‌نگاری، مستقیما با آمریکا حرف بزنید و مشکلات را حل‌وفصل کنید.

یک جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به خیابان بیاورد

جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید شما ببینید الان برخی به تلویزیون می‌روند و به مردم توهین می‌‎کنند و آن‌ها را ضدانقلاب، فاحشه، نفوذی و … می‌خوانند. واقعا چه کسی با مردم خودش اینگونه حرف می‌زند؟ واقعا نمی‌شود مردم را جمع کنید و با محبت با آن‌ها حرف بزنید و صدایشان را بشنوید؟ این اتفاقات و برخورد‌ها با مردم آبروی ما را در دنیا برده است.

وی ادامه داد: این چه وضع حکمرانی است؟ باور کنید با چهار نفر آدم بی‌تجربه نمی‌توان کشور را اداره کرد. ما در همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها ضعف داریم و مدیر مدبر و باتجربه و تخصص نداریم. این افراد حتی ادبیات گفت‌وگو با مردم را هم بلد نیستند. معتقدم یک جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به سمت خیابان بیاورد.

تنها راه نجات کشور، اصلاحات و اعتدال است

جعفرزاده می‌گوید: پس در این ۴۳ سال چه کاری می‌کردید؟ یعنی در تمام این مدت اسرائیل در حال تربیت نیرو بوده است؟ تاکید می‌کنم که تنها راه نجات کشور، اصلاحات و اعتدال است. باید اعتدال و اصلاحات دست به دست هم بدهند و از تندروی پرهیز کنند. این افرادی که در خیابان هستند نه اصولگرا هستند نه اصلاح‌طلب. اینها به دنبال آینده هستند. سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود. من در گذشته هم گفته بودم که بودجه ۱۴۰۱ مردم را به خیابان می‌آورد و اتفاقا همین هم شد.