۸۰ درصد شبکه آب روستایی رضوانشهر فرسوده است

به گزارش تالشان نیوز ، سید نادرصفوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رضوانشهر با اشاره به تنش آبی در سطح روستاهای شهرستان افزود: هم اکنون شاهد تنش‌های آبی در سطح حدود ۵۰ روستای این شهرستان بدلیل کمبود و یا نداشتن آب شرب هستیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به بیشترین حجم تنش آبی در این شهرستان افزود: روستای بزرگ پونل با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفرجمعیت و یک هزار و پانصد مشترک بیشترین مشکل تنش آبی را در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب شرب در گیلان و نیز شهرستان رضوانشهر بر خلاف تصور مبنی بر وجود منابع آب کافی عنوان کرد: آب تولیدی، تنها برای مصرف شرب مردم است و از مصرف آن در سایر بخش ها اعم از شستن خودرو و بخش کشاورزی باید خودداری گردد.

فرماندار رضوانشهر عنوان کرد: فرسودگی شبکه، نشت آب، آبیاری سنتی در بخش کشاورزی، مصارف خانگی بدون مدیریت، حفر چاه های غیرمجاز و هدر رفت آب های زیر زمینی از مهمترین دلایل چالش در این حوزه است.

وی بیان کرد: طول شبکه آب در این شهرستان ۶۷۷ کیلومتر است که از این میزان ۴۷۵ کیلومتر متعلق به روستاهای بخش مرکزی و پره سر می باشد که ۸ ایستگاه پمپاژ کار هدایت آب در طول این شبکه ها را برعهده دارند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستان در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.