استاندار گیلان:

۷۲ درصد تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ بانکها در گیلان جذب شد / بانک‌های ملی و سامان هیچگونه فعالیتی نداشته و تسهیلاتی پرداخت نکردند

استاندار گیلان با بیان اینکه باید در فرصت باقیمانده تلاش شود تمام اعتبارات اشتغالزایی در جای خود جذب و هزینه شود گفت : بانک های غیر فعال و کم کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی را به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم زیرا این بانک‌ها در گیلان به جز ضرر و زیان عایدی برای مردم این استان ندارندبانک‌های ملی و سامان هیچگونه فعالیتی نداشته و تسهیلاتی پرداخت نکردند

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان، اظهار کرد : بانک‌های ملی و سامان هیچگونه فعالیتی نداشته و تسهیلاتی پرداخت نکردند.

وی گفت: پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم، واحدهای تولیدی زیادی راکد بوده که در سایه تلاش ها و همکاری همه بخشها دوباره به چرخه تولید برگشتند و واحدهای تولیدی زیادی نیز افتتاح شدند که این امر در کاهش نرخ بیکاری تاثیر مثبتی داشته است.

وی عنوان کرد: باید مدیران و بانک‌هایی که در جهت ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی عملکرد مناسبی داشتند به مردم معرفی کرده و تقدیر کنیم و در مقابل بانک‌های کم‌کار نیز مشخص و معرفی شوند.

وی تصریح کرد : در این راستا بانک های غیر فعال و کم کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی را به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم زیرا این بانک‌ها در گیلان به جز ضرر و زیان عایدی برای مردم این استان ندارند.

وی ادامه داد: مدیران باید تلاش کنند تا تمامی اعتبارات طرح شده در بخش اشتغال‌زایی جذب شود و در این صورت می توانیم با مرکز رایزنی کرده تا منابع جدیدی برای اشتغال‌زایی در اختیار استان گیلان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: البته تسهیلاتی که پرداخت می‌شود میزلان اشتغال، کارآفرینی و نحوه هزینه کرد آن باید مورد رسیدگی قرار گیرد که چقدر توانسته اشتغال ایجاد کند و تولید را رونق دهد.

استاندار گیلان افزود : همچنین تسهیلات در بخش‌هایی که متقاضی ندارند نیز باید مشخص و علت این امر ریشه‌یابی شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که متولیان بخش اشتغال فراتر عمل کنند و همه افراد و دستگاه‌هایی که در این زمینه متعهد هستند با قدرت بیشتری کار کنند تا نرخ بیکاری همچنان کاهش یابد.

استاندار گیلان بیان کرد: همکاری و تعامل باید با شدت بیشتری در گیلان ادامه یابد تا در این بخش خلایی ایجاد نشود و مردم از آثار مثبت این عملکردها بهره‌مند شوند و نیاز است فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کنیم.