مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان :

۶۸۲ هزار متر مکعب از آبراه‌های تالابی بندرانزلی لایروبی شد

حسین یونسی با بیان اینکه ۶۸۲ هزار مترمکعب از حوضچه ها و آبراهه های تالابی بندرانزلی در سال ۱۴۰۲ لایروبی شدند، گفت: این پروژه از خرداد پارسال با تخصیص اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد ریالی پس از تنظیم اسناد، برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار واجدشرایط اجرایی شد.

به گزارش تالشان نیوز : حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، اظهار کرد: به منظور احیای تالاب انزلی و پاسخ به درخواست های مردم استان و کشور، لایروبی تالاب امسال هم به مانند سال قبل در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: سایر دستگاه‌ها نیز برای انجام این مهم در کنار این اداره کل باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های دریایی نیازمند برنامه ریزی و تفکر علمی است، گفت: لایروبی حوضچه ها و کانال دسترسی با توجه به کاهش قابل ملاحظه تراز آب دریای خزر باید با مطالعه و هیدروگرافی های مستمر انجام شود تا بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را در بر داشته باشد.

یونسی در ادامه، تحولات مدیریتی را در راستای ارتقای سازمان ها و ارگان ها ضروری خواند و افزود: علم مدیریت به پیشرفت سیستمی کمک کرده و جایگاه سازمان را ارتقاء می بخشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مهمترین دغدغه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را حفظ عمق آبراهه ها و حوضچه ها اعلام کرد و ادامه داد: تمرکز این اداره کل بر حفظ اعماق آبراهه های لایروبی شده و برنامه ریزی برای مدیریت معضل پسروی آب دریای خزر است و انتظار می رود سرپرست جدید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های علی خدمتگزار، علی کوهساری بعنوان معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان معرفی شد.