۴۱ میلیارد ریال جریمه برای فروشندگان متخلف لوازم‌التحریر و پوشاک در گیلان

به گزارش تالشان نیوز ، مرتضی امینی روز یکشنبه در خصوص طرح ویژه بازرسی‌های از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و پوشاک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سوی این سازمان برای تثبیت قیمت لوازم التحریر و نیز پوشاک، کیف و کفش در گیلان از ۱۷ شهریورماه به مدت حدود یک ماه اجرا شد و طی آن ۱۰۵ فقره پرونده تخلف تشکیل شد.

وی ادامه داد: با رسیدگی‌های انجام شده ۹۲ پرونده با مجموع جریمه ۴۱ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۰۰ ریالی متخلفان مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان بیان کرد: اکثر تخلفات انجام شده توسط لوازم‌التحریر فروشان و صنف پوشاک مربوط به گرانفروشی و عدم نصب برچسب قیمت بوده است.

امینی خاطرنشان کرد: انجام طرح های نظارتی ویژه همانند طرح مختص به بازگشایی مدارس موجب می‌شود تا جلوی سوء استفاده و گرانفروشی گرفته شده و قیمت ها تا حدی تثبیت شود.

این طرح نظارتی با محوریت صنعت، معدن و تجارت استان با مشارکت تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه های صنفی مربوطه اجرا شد که طی آن با محوریت تشدید بازرسی واحدهای صنفی، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و نیز عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه‌ها مبتنی بود.

برخورد با عرضه‌کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم‌تحریر نیز از اولویت‌های این طرح بود که در این راستا، نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام انجام شد.