۳۴ درصد جان‌باختگان تصادفات در گیلان راکب موتورسیکلت هستند

رئیس پلیس راه استان استان گفت: ۳۴ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری گیلان،‌ راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند

به گزارش تالشان نیوز ؛ سرهنگ جاور صفاری ۲۶ دی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان در زمینه جان‌باختگان موتورسوار متاسفانه در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد، اظهار کرد: بیشترین کسانی که در اینگونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند نیز جوانان هستند.

وی افزود: بررسی‌های آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۹ ماه گذشته در گیلان حاکی از این واقعیت است که متاسفانه ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان و ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک‌ نشین موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه‌ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها، افزود: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ایمنی است.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه موتورسیکلت وسیله‌ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران می‌شود، تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه‌ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد.