استاندار گیلان:

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیلی به سد مخزنی پلرود اختصاص یافت

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در بازدید میدانی از شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این پروژه با سرعت بسیار بالایی در دست اجراست و طبق نظر کارشناسان، پیمانکاران و مدیران سد تا پایان ۱۴۰۳ آبگیری شده و در سال ۱۴۰۳ مردم منطقه شهد شیرین آب‌شرب و کشاورزی را از نزدیک می چشند.

وی در خصوص مشکلاتی که در پروژه کنار گذر کلاچای وجود داشت نیز گفت : این کنارگذر همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد و در این طرح میدانی هم طراحی شده تا خودروهای عبوری از کلاچای به رحیم‌آباد و بالعکس با مشکل مواجه نشوند.

عباسی اولویت دولت سیزدهم را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و یادآوری کرد: شهرستان رودسر ۱۸۲ پروژه ناتمام دارد که برخی از آنها مانند پروژه های تامین آب شرب طرح های بزرگ و حیاتی هستند.

وی تاکید کرد : این شهرستان در سال گذشته تنش آبی شدیدی را تجربه کرد که بلافاصله اقدامات لازم برای سرعت بخشی بیشتر به پروژه تصفیه‌خانه طول‌لات انجام و اعتبار مناسب گذاشته شد تا در دهه فجر آماده بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح مردم رحیم آباد، رودسر و املش و سایر مناطقی که از تصفیه‌خانه بهره مند می شوند در سال آینده مشکلی نخواهند داشت.

استاندار گیلان ادامه داد: از محل اعتبارات سفررئیس جمهور نیز ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای این تصفیه خانه در نظر گرفته شد، ۳۰ میلیارد تومان نیز از سوی آبفای کشور به این پروژه اختصاص یافت تا ۲ مخزن موجود راه‌اندازی شده و مشکل مردم مناطق واجارگاه، رحیم آباد، رودسر، املش، رانکوه و چابکسر حل شود.

وی اضافه کرد : در این بازدید مدیران کل ادارات بنیاد مسکن، منابع طبیعی، مسکن‌وشهرسازی و کشاورزی همراه هستند تا مسائل مربوطه احصا شده و دغدغه‌ای در خصوص خدمت‌رسانی به مردم وجود نداشته باشد و مردم بدانند که مسائل و مشکلات آنها پیگیری می شود.

وی با اشاره به لزوم سرعت بخشی به پروژه گازرسانی در منطقه اشکورات، خاطر نشان کرد : راه ارتباطی سیاخُلک به زیاز املش نیز بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه دارد و قرارداد آن با بنیاد مستضعفان در حال انجام است.

عباسی روز سه‌شنبه ضمن بازدید از پروژه های در دست اجرا با مردم منطقه و کارگران این پروژه‌ها بصورت رودر رو دیدار و گفت و گویی صمیمانه داشت و خواست، انتظارات و مسائل آنان را از نزدیک شنید و برای پیگیری بخشی از آنها نیز دستورات لازم را به مدیران مربوطه داد./ایرنا