۲ مدرسه خیرساز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در شهرستان فومن افتتاح شد

مجتمع آموزشی خیرساز تشکری در دهستان گشت شهرستان فومن توسط استاندار گیلان افتتاح و بهره‌برداری رسید.

به گزارش تالشان نیوز ، مدارس دخترانه و پسرانه زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری در روستای گشت شهرستان فومن با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

این مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه خیرساز، به همت خانواده زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری، در روستای گشت از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن احداث شده است.

مجتمع آموزشی تشکری به صورت دو واحد مجزا با ۳۲ اتاق شامل اتاق معلمان، نمازخانه، سایت رایانه‌ای و سالن کنفرانس احداث شده است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در آیین افتتاح این مجتمع آموزشی در فومن، با ارزشمند توصیف کردن اقدام خانواده مرحوم تشکری، سرمایه‌گذاری برای دانش آموزان و نسل آینده را تضمین کننده پیشرفت کشور دانست.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اقدام بزرگ خانواده تشکری و تقبل هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای این دو واحد آموزشی، دلی بزرگ و افق دیدی وسیع می‌خواست، از تعهد خانواده تشکری به اعتلای آموزش و فراهم کردن زیرساخت آموزشی مناسب برای دانش آموزان قدردانی کرد.

علی دقیق مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان نیز در آیین افتتاح این مجتمع آموزشی، ارتقای زیر ساخت آموزشی را در راستای تربیت نیروی متعهد و متخصص دانست و گفت: توجه به عدالت در ساخت فضای آموزشی دانش آموزی موضوع مهمی است که با حمایت استاندار در تخصیص اعتبارات در استان دنبال می‌شود.

وی یکی از ردیفهای اعتباری ساخت فضای آموزشی را پروژه مشارکتی با ۵۰ درصد هزینه از محل خیرین مدرسه ساز اعلام کرد و گفت: این مصوبه در دولت هشتم با دور اندیشی و پیگیری نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده و تا امروز با کمک خیرین و اعتبارات دولتی ساخت فضای آموزشی با سرعت بیشتر در کشور تداوم دارد.

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان، طی دو سال گذشته ۸۰ درصد فضاهای آموزش در استان با مشارکت خیرین بنا نهاده شده که این آمار ۲۰ درصد از متوسطه کشوری نیز بالاتر است.

گفتنی است دانش‌آموزان کشتی حدود سه ماه ماه است که از این مدرسه بهره می‌برند و کلیه هزینه نگهداری مدرسه را خانواده خیر تشکری پرداخت کرده‌اند