مدیرکل صمت گیلان :

۲۰۰ فرصت شغلی در احیاء فاز دوم کاشی خزر ایجاد خواهد شد

به گزارش تالشان نیوز ؛ دکتر پورحیدری در بازدید از شرکت کاشی خزر که در معیت استاندار و سایر مدیران مرتبط انجام گرفت، اظهار داشت: با بازسازی و راه اندازی بخش تعطیل شده شرکت کاشی خزر تا یک ماه آینده ۲۰۰ شغل جدید به اشتغال این شرکت افزوده خواهد شد که می تواند گامی در تحقق شعار سال باشد.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه احیاء کامل شرکت کاشی خزر بعنوان تنها تولید کننده کاشی در گیلان،بسیار حائز اهمیت است، افزود: بخشی از این شرکت در گذشته به دلیل بدهی های معوق در مدیریت قبلی تعطیل شده یود، که به سرمایه گذار جدید برای احیاء و توانمندسازی واگذار شده است.

دکتر پورحیدری با بیان اینکه در حال حل و فصل مشکلات این واحد با همکاری استانداری گیلان هستیم افزود: تعیین تکلیف بدهی این شرکت از طریق بانک‌های عامل و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و رفع سوء اثر چک های برگشتی گذشته این واحد از مسیر اختیارات شورای تامین استان و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، مشکلات این شرکت تا یک ماه آینده حل و فصل خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش فعال فاز اول این شرکت علاوه بر عرضه محصول خود به داخل کشور، یک میلیون متر مربع از تولیدات خود را به کشور های عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می کند.

استاندار گیلان نیز در جریان این بازدید گفت: فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال با اقدام میدانی مدیران دولت جهادی سیزدهم محقق می شود.

وی با اشاره به بازدید خود از این واحد تولیدی که ازجمله مجموعه‌های فعال بوده ولی در سال ۱۳۹۴ تعطیل شد، اظهار داشت: فعال‌سازی واحدهای تولیدی دارای امکانات و ماشین‌آلات که به دلایلی تعطیل بوده یا تولید نمی کنند، ازجمله برنامه‌های مهمی است که دنبال می‌شود.

اسدالله عباسی با اشاره به شناسایی ۶۸ واحد در استان با شرایط پیش‌گفته افزود: بطور جدی در تلاش برای راه‌اندازی این واحدها و نیز فعال‌سازی مجموعه‌های نیمه‌فعال و توسعه آنها هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد: رفع موانع پیش روی افزایش ظرفیت کارخانه تولید کاشی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، در دستور کار است.

وی تولیدات این کارخانه را علاوه بر تامین نیازهای گیلان و نیز استان‌های همجوار، دارای ارزش صادراتی دانست که موجب ارزآوری می‌شود.

به‌روز رسانی سیستم های سخت افزاری، تجهیزات، نوآوری در تولید و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان با توجه به شعار سال‌جاری، از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن تاکید کرد.

دکتر عباسی پس از بازدید از بخش تولیدی این کارخانه ، با کارگران نیز گفتگوی صمیمانه‌ای داشت.