۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در گیلان بهره برداری می‌شود

استاندار گیلان از بهره‌برداری ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی از دهه مبارک فجر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۲ پروژه بزرگ راه آهن رشت- کاسپین و آزاد راه منجیل – رودبار نیز تا پایان سال با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود..

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی عصر سه‌شنبه در همایش شکوه انتخابات شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: استان گیلان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و مسئولان دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار بسته‌اند و انتظار است مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی همراهی و مشارکت لازم را با دولت داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی گیلان برای انتخابات پیش رو، افزود: ۴۵ هزار نفر در این استان اعم از عوامل اجرایی و نظارت، معتمدان محلی در بخش ها و شهرهای حوزه های انتخابیه در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مردم با مشارکت خود سرنوشت آینده خود را رقم می زنند و با انتخابی اصلح فردی که شایستگی بیشتری دارد راهی مجلس خواهند کرد.

وی عنوان کرد:از مردم این شهرستان و استان انتظار می رود در انتخابات مشارکتی پرشور، باشکوه و حماسی داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه آستانه اشرفیه همچون نگینی از نورانیت، معنویت، اعتقادات دینی و مذهبی در گیلان می درخشد، گفت: در این استان فضایی برای سرمایه گذاری و تولید فراهم شده که در دهه های گذشته وجود نداشت، این فضا نشات گرفته از اراده مردم است و شما نشان داده اید هرجا اراده کنید، موفق می شوید.

استاندار گیلان افزود: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، به برکت حضور مردمی است که ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با اراده خود حکومت اسلامی را تشکیل دادند و امروز به طور کامل در استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی بسر می بریم.

وی اظهار کرد: جوانان این مرز و بوم با ریختن خون خود حکومت مردم بر مردم را تشکیل دادند و مجلس خبرگانی را برگزیدند که رهبری شایسته را انتخاب کرد، این نشان از آن دارد که اراده مردم بر مردم حاکم است.

استاندار گیلان ادامه داد: شما مردم در همه زمینه ها و عرصه ها توانسته اید بدرخشید و از امتحانات سخت سربلند خارج شوید.

وی ادامه داد: ما برای شکست دشمنان راهی جز همدلی و انسجام نداریم و باید در کنار هم برای حل مشکلات خود بکوشیم و به ارکان نظام قوای سه گانه بویژه مجلس و دولت توجه ویژه داشته باشیم.

عباسی اظهار کرد: باید نمایندگانی به مجلس راه یابند که شایستگی های لازم را داشته و در تراز مجلس و نظام باشند، در غیر اینصورت لطمه می بینید.

وی گفت: مجلسی که قانون های مصوب آن قابلیت اجرا داشته باشد و بودجه ای تصویب کند که تورم، نقدینگی و بیکاری را افزایش نداده و موجب رشد و توسعه شود؛ مجلسی که خدمت به مردم را سرعت بخشد.

وی برنامه های راهبردی دولت را احداث مسکن، ایجاد اشتغال، توانمند سازی روستاییان و برطرف کردن مشکل معیشت مردم اعلام کرد و افزود: در برخی از روستاها در حوزه گازرسانی، برق‌رسانی، بازنگری طرح هادی و کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که با تمام توان تلاش می کنیم آنها را برطرف سازیم.

استاندار گیلان در بدو ورود به شهرستان آستانه‌اشرفیه با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن حضور در گلزار شهدای آستانه اشرفیه و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

برگزاری میز خدمت در دهستان دهکاء آستانه اشرفیه و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر سفر استاندار به این شهرستان بود.