فرماندار تالش :

۱۵ میلیارد از اعتبارات شهرستان در حوزه ی پسماند به دلیل توقف عملیات احداث کارخانه کمپوست برگشت خورده است .

به گزارش تالشان نیوز : جلسه ی شورای اداری شهرستان تالش با حضور وزیر ورزش و جوانان سید حمید سجادی و حسین شاهکوئی فرماندار تالش و حسن محمدیاری نماینده حوزه ی انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر و اعضای شورای تامین ائمه جمعه و دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

فرماندار تالش در این جلسه با برشمردن ظرفیت های شهرستان تالش در حوزه های مختلف به مشکلات زیر ساختی این شهرستان پرداخت و گفت :

کنار گذر شهر تالش با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد یکی از اولویت های مهم این شهرستان میباشد که عدم تکمیل آن به عنوان کریدور مهم مواصلاتی شمال و جنوب کشور مشکلات بسیاری را در حوزه تردد و ترانزیت  ایجاد کرده است.

شاهکویی با اشاره به کندی پیشرفت تکمیل پل اسالم کمبود اعتبار را مشکل اصلی این پروژه خواند و گفت : متاستفانه پس از وقوع سیل و تخریب پل اسالم مردم این شهر با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستان تالش

فرماندار تالش افزود شهرستان تالش در حوزه ی بهداشت و درمان بیمارستان با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی همچون ام آر آی روبروست که در صورت تهییه آن میتواند موحب کاهش بار مالی بیماران و تردد و مراجعه انان به مراکز درمانی مرکز استان شود.

وی ادامه داد : ورزشگاه پوریای ولی تالش یکی از مطالبات جوانان این شهرستان بود که با همکاری و تلاش مسئولین امر بازسازی و تجهیز آن در دستور کار قرار گرفت و با اتمام آن تیم محبوب چوکای تالش توانست به مجوز میزبانی در ورزشگاه خانگی دست یابد اما تکمیل و تجهیز کامل آن برای استفاده هر چه بیشتر علاقمندان به ورزش نیازمند اعتبارات و توجه ویژه دولت میباشد.

فرماندار تالش با بیان اینکه پسماند در تالش در استانه تبدیل به یک معضل و بحران محیط زیستی میباشد عنوان داشت :

احداث کارخانه کمپوست تالش به دلایل مختلف متوقف شده است و این امر باعث گردید تا سال گذشته ۵ میلیارد اعتبار شهرستان در این خصوص برگشت بخورد و در صورت عدم تعیین تکلیف ۱۰ میلیارد دیگر از اعتبارات این شهرستان در حوزه ی پسماند برگشت خواهد خورد.

شاهکویی در پایان به عدم توازن سرانه ی آرد به نسبت افزایش جمعیت تالش پرداخت و گفت : تهییه نان در تالش به دلیل کمبود ارد تهییه قوت اصلی مردم را دچار مشکل کرده است.