مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

۱۳ کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در شهر صنعتی رشت دستگیر شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از شناسایی و دستگیری ۱۳ تبعه خارجی غیرمجاز در راستای اجرای قانون ممنوعیت کار برای اتباع بیگانه، در شهر رشت خبر داد.

به گزارش تالشان نیوز ، سیاوش آقاجانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز در گشت مشترک به منظور شناسایی اتباع بیگانه در شهرستان رشت از ۲ کارخانه واقع در شهرک صنعتی این شهر ۱۳ کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در این واحدها شناسایی و دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: این گشت مشترک با حضور دستگاههای نظارتی، نیروی انتظامی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاههای ذیربط برگزار شد.

آقاجانی گفت: این افراد پس از دستگیری به کشورشان برگردانده خواهند شد.

وی تصریح کرد: گیلان از استان‌های ممنوعه در بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز است؛ بکارگیری اتباع بیگانه شرایط سخت‌تری دارد و صدور پروانه کار برای آنان به لحاظ امنیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آقاجانی اضافه کرد: قانون‌عدم بکارگیری اتباع بیگانه در گیلان با قوت اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: بیشتر کارفرمایانی که به دنبال بکارگیری کارگران تبعه خارجی هستند بدنبال صرفه جویی در پرداخت دستمزد هستند به این جهت که مزد کارگران اتباع کمتر از اتباع داخلی است.

به گفته وی، سال گذشته ۴۲۲ مورد بازررسی از کارگاه‌های استان در این زمینه انجام و ۲۸۲ کارگر غیر مجاز خارجی شناسایی شدند که برای ۸۲ مورد از کارگاه‌های متخلف نیز برگ جریمه صادر شده است.