قالیباف :

۱٫۷ میلیون تن واردات اضافه برنج انجام شده است

رییس مجلس گفت : اقای مخبر به دو الی ۳ وزارتخانه‌ای که در مصرف برنج تأثیرگذار هستند دستورات لازم را داده است ولی عملاً اتفاقی نیفتاده است

به گزارش تالشان نیوز : محمدباقر قالیباف در جلسه روز گذشته مجلس دوشنبه ۲ مرداد پیش از ارائه گزارش کمیسیون کشاورزی در حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت : در حوزه مربوط به برنج نیز واقعیت این است که ما حدود ۱٫۷ میلیون تن واردات اضافه انجام دادیم و پیش از اینکه وارد جلسه علنی شوم چند نفر از مسئولین و نمایندگان با من تماس گرفتند که محصول سال گذشته در انبار باقی مانده و در حال برداشت محصول امسال نیز هستیم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: آقای مخبر نیز به دو الی ۳ وزارتخانه‌ای که در مصرف برنج تأثیرگذار هستند دستورات لازم را داده است ولی عملاً اتفاقی نیفتاده، حداقل این است که ما باید در واردات برنج توجه لازم را داشته باشیم تا در زمان برداشت محصول مشکل نداشته باشیم. این مسئله مصوبه این جلسه نظارتی خواهد بود و پیگیری آن را نیز انجام خواهیم داد.

قالیباف ادامه داد: نکته آخر این است که آقای وزیر باید محصولات زراعی و باغی را حداکثر تحت پوشش بیمه قرار دهد تا حوادثی که اتفاق می‌افتد، کشاورزان ما را زمین نزند، این هم باید کمک شود تا امور پیش برود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه باید تأمین اعتبار کند تا به موقع پرداخت ها انجام گیرد. شورای قیمت‌گذاری نیز که مجلس تصویب کرده باید به گونه‌ای عمل کند که اولویت تولید داخل باشد.