مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گیلان:

یاد نهضت حسینی برای همیشه در جهان اسلام زنده نگه داشته می شود

به گزارش تالشان نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بیانیه ای به مناسبت اربعین حسینی صادر کرد.

بسم رب الشهدا والصدیقین

اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهیِ خاندان پیامبر (ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری گردید. اولین شکوفه‌های عاشورایی در اربعین شکفته شد و اولین جوشش‌های چشمه‌ی جوشان محبت حسینی که شطّ همیشه جاری زیارت را در طول این قرن‌ها به راه انداخته است در اربعین پدید آمد.

ایجاد حس معنوی در انسان در زیارت ائمه حداقل به دو عامل کسب معرفت مقام و جایگاه و شأن ائمه معصومین و دوم رعایت آداب زیارت ائمه معصومین بستگی دارد که اگر به این دو عامل توجه شود، آن روح معنوی در انسان ایجاد خواهد شد. شناخت و معرفت نسبت به امام (علیه السلام) از سه راه حاصل می شود: نخست، مطالعه تاریخ زندگانی و سرگذشت و سیره آنان؛ دوم، مطالعه و تفکّر در سخنان ایشان و سوم، شناخت خداوند و غور در جلوه های صفات جمال و جلال حضرت حق که انسان های کامل مظهر آن هستند.

از آنجا که گرامیداشت و ‏احیاء اربعین، زنده نگهداشتن‏ نام و یاد و راه حضرت اباعبدالله علیه اسلام است و زیارت از راه دور یکی از راههای یاد و احیاء خاطره است، قرائت زیارت‏ امام حسین‏«ع‏» در روز اربعین مورد توصیه اکید قرار گرفته است. امسال که از فیض پیاده روی اربعین محروم ماندیم با تاسی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب و بزرگان دین نزد امام حسین(ع) شکوه کنان زیارت اربعین را مناجات می کنیم.

میر حامد اختری
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان