مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان ۲۰ درجه سرد می شود/ احتمال بارش برف در جلگه

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: از جمعه به تدریج در ارتفاعات و دامنه ها، شرایط برای بارش برف تا اوایل هفته آینده فراهم خواهد شد.

به گزارش تالشان نیوز ، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: دمای ایستگاه ها بین هفت تا ۲۷ درجه سانتی گراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه تا ظهر فردا خبر داد و افزود: طی این مدت وزش باد جنوبی و در پاره ای از نواحی جلگه ای و ساحلی پدیده مه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از ظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفود سامانه بارشی و سرد به استان، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارندگی و رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید فراهم می شود، تصریح کرد: به تدریج در ارتفاعات و دامنه ها شرایط برای بارش برف تا اوایل هفته آینده فراهم خواهد شد.

دادرس از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و متذکر شد: طی شنبه و یکشنبه علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها و در پاره ای از نواحی مستعد جلگه ای، بارش مخلوط برف و باران و در برخی از ساعات ها بارش برف پیش بینی می شود.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و کولاک و بهمن خبر داد و بیان کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان طی جمعه تا یکشنبه بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر خواهد بود