سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد

گیلان چهارمین استان پرتردد کشور در نیمه امسال/ ورود ۱۱ میلیون خودرو

به گزارش تالشان نیوز ، غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آمار دریافتی از سامانه های تردد شمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۱ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۰۰ خودرو وارد استان شده است.

وی از رشد ۵۸ درصدی ورود خودرو به گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۱۱ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۷۲ خودرو از استان خارج شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۴ شهریور با تردد ۱۱۸ هزار و ۸۵ خودرو پرترددترین روز ورودی استان بوده است، تصریح کرد: پرترددترین روز خروجی استان نیز با ۱۱۳ هزار و ۵۰۹ خودرو مربوط به ۲۷ شهریور است.

نیک فهم عنوان کرد: طی این مدت محور آزادراه قزوین – رشت با چهار میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۵ دستگاه بیشترین تعداد ورودی استان و پس از آن محور رامسر – چابکسر با چهار میلیون و ۵۲ هزار و ۹۹۵ دستگاه دومین ورودی استان را داشته اند.

وی اضافه کرد: طی این‌ مدت محور آزاد راه رشت – قزوین نیز با چهار میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۳ دستگاه بیشترین تعداد خروجی استان را به خود اختصاص داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان متذکر شد: طی این مدت استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۷۲۲ دستگاه وسیله نقلیه، چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.