مدیر اتحادیه دامداران گیلان مطرح کرد

گلایه از پرداخت دیرهنگام پول شیر از سوی کارخانجات لبنی

مدیر اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه در حال حاضر هر لیتر شیر ۱۵ هزار تومان از دامداران خریداری می شود این در حالیست که هزینه تمام شده تولید هر لیتر ۱۹ هزار تومان است گفت: پرداخت دیرهنگام پول شیر از سوی کارخانجات لبنی موجب شده است که دامداران برای خرید نهاده ها با مشکل مواجه شوند و به سختی بیفتند.

به گزارش تالشان نیوز : عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن شیر در گیلان تولید می شود، اظهار کرد: کمبود نقدینگی از مشکلات دامداران استان است؛ نهاده ای که در بازار فروخته می شود باید به صورت نقد پرداخت شود و در صورتی که دامداران نهاده را بخواهند به صورت اقساطی خریداری کنند، مجبور هستند مبلغی را به عنوان سود فروش پرداخت کنند و در مجموع  چنین عواملی سبب می شود هزینه تولید شیر بالا رود.

یوسفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر لیتر شیر ۱۵ هزار تومان از دامداران خریداری می شود این در حالیست که هزینه تمام شده تولید هر لیتر  ۱۹ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: به طور میانگین کارخانجات لبنی استان ۵۸ میلیارد تومان به دامداران بدهکارند و اگر این دیر پرداختی ها ادامه پیدا کند، دام های بیشتری به کشتارگاه خواهند رفت.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: به دلیل افزایش قیمت نهاده ها، در مواردی دامداران قادر به تامین غذای دام ها نیستند و قبل از پروار شدن آنها را به کشتارگاه می فرستند که این امر سبب افزایش قیمت گوشت خواهد شد.

انتهای پیام