معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان :

گزارشات کارشناسان در خصوص سربرداری درختان شهر تالش در دست بررسی است در صورت قصور قانونی با مسببین برخورد خواهد شد.

دکتر اقایی از بررسی گزارش نهایی کارشناسی در خصوص هرس و شاخه برداری درختان سطح شهر تالش خبر داد و گفت : در صورت وقوع قصور قانونی ، مطابق قانون و خواست و مطالبه شهروندان با مسببین برخورد قانونی خواهد شد در غیر این صورت اقدام شهرداری در جهت جلوگیری از آسیب به مردم و شهروندان قابل تحسین میباشد.

به گزارش تالشان نیوز : دکتر آقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان در حاشیه بازدید از نحوه ی سربرداری درختان سطح شهر تالش گفت : در پی پیگیری و مطالبه گری مردم فهیم تالش و حسب دستور رییس کل دادگستری در پاسخ به نگرانی شهروندان در خصوص قطع و سربرداری درختان سطح شهر ، امروز به همراه دادستان محترم و مسئولین جهت بازدید از چگونگی اجرای عملیات سربرداری درختان خطر افرین در تالش حضور پیدا کردیم .

دکتر آقایی با بیان اینکه در خصوص موضوع سربرداری درختان یک دیدگاه و نگرانی از سوی شهروندان وجود دارد که درختان بی انکه نظر کارشناسان امر لحاظ شوند سربرداری و هرس شدند عنوان داشت : طبیعی است شهرداری و کمیسیون فضای سبز موظف است در خصوص درختانی که فرسوده اند و خطر افرین هستند و حادثه ایجاد میکنند و جان و مال مردم را تهدید میکنند ، با نظریه کارشناسی نسبت به وظایف قانونی و هرس و شاخه زنی اقدام کنند.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از ورود دادستانی تالش و سازمان بازرسی گیلان جهت تهیه گزارش جامع در خصوص عملیات سربرداری درختان و نظارت بر حسن اجرای قوانین خبر داد و اظهار کرد : اگر در بررسی های به عمل آمده قصور قانونی و اهمال صورت گرفته باشد قطعا با مسببین برخورد قانونی خواهد شد و این یکی از مطالبات مردم هست.

اقایی ادامه داد : در صورت رعایت قانون و اعمال نظرات کارشناسی ، اقدام شهرداری تالش و مسئولین فضای سبز به جهت جلوگیری از وقوع خسارت قابل تحسین میباشد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری گیلان در پایان با تحسین حس مطالبه گری شهروندان تالش اظهار داشت : وجود حس مطالبه گری در مردم منطقه جای قدردانی دارد و هر جا که این حس مطالبه گری وجود داشته باشد مسئولین و متولیان امر بیشتر خود را ملزم به اجرای قوانین خواهند دانست